40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme
Označené ako: Hruso25
- Toto téma obsahuje 16,925 odpovedí, 115 hlasov, a bola naposledny upravená pred 4 rokmi, 2 mesiacmi od
maco.
-
AutorPríspevky
-
1. apríla 2018 o 21:36 #100282
przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)Ozaj, Maco, k tej prevodovke takto ťažko, môže to byť páčkou či tiahlom (najjednoduchší prípad), treba si pozrieť dorazy, či využíva celý posun, jednička a dvojka sú najširšie ozubenia a aj neutrál medzi tam hraje svoju rolu.
A spojku samozrejme riadne nastaviť.
Ak sa to zvonka vyriešiť nedá, bude to horšie, vymedzenie alebo teda aj opotrebenie častí prevodovky. Jednička je krajná poloha, tam je problémov pomenej, ale nasledujúci stupeň s najväčším prenášaným krútiakom je dvojka – a tá dostáva aj dosť zabrať.
Môže to byť aj následok sebavedomých gerojov, čo tvrdia, že radenie bez spojky motorke neškodí.
Škodí, dlhodobo určite, hlavne pri väčšom rozpetí nižších prevodov, no a ak radí nejaký bezcitný mäsiar…Prax:
Načo dvojka? 😈
Mne CBFka dala na jednotke cca 100 km/h, na okreske som to pozdvíhal okamžite do šestky, takže 2-3-4-5 som tam mal úplne zbytočne.
Rob to tak aj ty, v meste alebo vonku pri predbiehaní trojka-štvorka a hotovo… 😈2. apríla 2018 o 8:03 #100283maco
Účastník (Participant)Papi, podobne aj ja rozmýšlam a takýmto spôsobom opdjazdím sezónu.
Ahojko, ja som nefajčiar, ale bohový škrob, bolo mi ľúto trochy benzínu aj keď mi kamoš hovril, že to môže urobiť problém. A nakoniec, ja sa cudzích rád radím a svojho rozumu držím, a takto to niekedy dopadne 😁
Ďakujem za rady 👍2. apríla 2018 o 9:15 #100284Bielyorol
Účastník (Participant)Alebo dá sa aj úspornejšie. Roztlačíš ju a rýchlo nasadneš a hodíš tam šestku, a ideš. 😁 Nepotrebuješ ani tú jednotku. 😘
2. apríla 2018 o 10:18 #100285przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)Vyskakovanie dvojky je inek klasika.
Pri sekvenčných moto-prevodovkách sú čelné ozubenia v stálom zábere, pri radení aktivujeme – alebo práve rozopíname – bočné unášače („zuby“).
Tie sú na stupňoch 3-4-5-6 väčšinou podkosené, preto v zábere sú kolieska samosvorné (stiahnuté k sebe).Medzi 1. a 2. stupňom však býva neutrál, to podkosenie by teda bránilo ľahkému vyradeniu, resp. väčšou silou by sa často nakopol „náprotivný“ rýchlostný stupeň.
Preto tu bočné unášače nebývajú podkosené a pri nešetrnom zaobchádzaní sa hrany skôr opotrebujú (zaoblia), pričom dostávajú svoje aj radiace vidličky a kulisa…U normálne používaných staršých Japoncoch sa to ale vyskytne po milión kilometroch, u novších Japoncoch po 200 tisíc kilometroch a u Číňanoch 30 km od salónu… 😁
(No, teraz ma Retro nakope do riti … 😈 )
2. apríla 2018 o 11:35 #100286Retro
Účastník (Participant)Papi a prečo? Kvôli číňanom?:-) Je mi to jedno:-)
U tej prevodovky sú zčesané bočné zuby, nie je čo riešiť. Suzuki namá pod valcami šruby čo sťahujú kartre, tak zručný bouchač sa k prevodovke dostane bez rozborky hlavy, rozvodu a valcov.2. apríla 2018 o 11:53 #100287Retro
Účastník (Participant)Papi ono s kvalitou ide všetko do prdele. Na novej Guzzi V7 CR som si na ochrannom kryte výfuku blbým pohybom odrezal z prsta. Preklial som od da Vinciho po Mussoliniho. To by lepšie opracovali aj v Mongolsku Videl som vytrieskané rozvody po 20 000 u MV a podobné zázraky. Číňania sa pomaličky zlepšujú a prémiové značky sa k***ia.
2. apríla 2018 o 11:58 #100288ahojko
Účastník (Participant)Papi/Retro, diky za objasnenie!
Teraz viem o com niektori majitelia VZR1800 hovoria, ked hovoria o
„undercutting“ druheho prevodu u nasej Suzuki zopar chalanom ta dvojka
veru vyskakovala, a aj pozohybali radiace vidlicky..
2. apríla 2018 o 16:46 #100289cocodrill
Účastník (Participant)Kupte si poriadne motorky a nevypisujte tu cocotiny… A hlavne JAZDITE a netrčte v garáži.
2. apríla 2018 o 17:26 #100290VANUCCI
Účastník (Participant)😎 Počúvaj kokodril, obul si sa do veľmi ťažkej váhy, ty a aj ja sme ešte ťahali drevených káčerov po dvore a hrali sme sme sa v uhlákoch na banníkov, keď papi už „motorkoval seba sa“ 😁
to je superťažká váha aj v technických znalostiach aj v telesných objemoch /v tom mu už čiastočne konkurujem/ 🤐 ale do papiho sa vo vedomostiach radšej nepúšťaj , ja ho poznám, je to kapacicicicita , ale má na to 👍2. apríla 2018 o 17:52 #100291cocodrill
Účastník (Participant)Som tu zesratý z teho, o kerom tu píšeš, to asi bude nejaká motocelebrita … Budem len počúvať a nasávať tie múdrosti a už sa ani neozvem. Ďakujem pekne. Váha je relatívna veličina.
2. apríla 2018 o 18:06 #100292przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)Kerý že to len môže byť, ten „spící agent“ cocodrill z banskobystrického kraja, vlastniaci Suzuki V-Strom 650, členom od 2015, čo za tú dlhú dobu pridal až druhý príspevok ??? 😁
Čože ho mohlo práve teraz tak rozhodiť, že tak friško zareagoval ? 😁
Ja už mám tento – inak dosť nepriaznivý rok cca 450 km.
Stabiláčik, SV a Šarkánek spolu.
Nič moc, viem, ale koľko že máš ty, cocodrill?Na tej svojej Suzuki Gold Wing 650? 😈
VANUCCI, a ty nerob3,14ču zo starých guľatých dôchodcov, bo zle dopadneš! 😈
Ňeskaj som vyšibal 8 vajec a to som nikde nebol.
Baby chodia za mnou. Ale nie s vajcáma naturellnýma, len takýma čokeládovýma s koňakem. Amaretto.
TÜV-geprüfte Sicherheit a tak…
Jaj, nie, to čítam krabicu nabíjačky, pardon.
My tu máme totiž práve nejakú veľkú noc či čo a trochu sa mi pletie jazyk… 😁2. apríla 2018 o 18:56 #100293przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😈 Očuj, VANUCCI, jak to znova čítam, to asi nebude Mlhoš… 😁
Môže existovať aj iný cocodrill? 😶
Cocodrill, nevzdávaj to, klídek, pohoda a tabáček.
Žiadne neomylné celebrity tu nie sú, toto nie je ten server… 😎2. apríla 2018 o 19:14 #100294apa
Účastník (Participant)Čo je to „poriadne motorky?“ Honda Lead na kľúčik možebyť?
2. apríla 2018 o 19:19 #100295przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)No, to som zvedavý aj ja, či môže? 😈
2. apríla 2018 o 19:30 #100296Retro
Účastník (Participant)Už sa neozve, veď to napísal a spmenul že je zosratý😀
Čo sú poriadne motorky? Tie moje😛 -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.




Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

BMW Motorrad Concept RR: Budúcnosť superbikov zhmotnená v karbóne a technike

Suzuki GSX-S1000GX: Revolúcia v segmente sport-touring?

Kawasaki W800 a Meguro S1 – klasika s japonskou dušou a modernou spoľahlivosťou

Kawasaki Z900RS a Z650RS – klasika pre moderného jazdca

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

BMW Motorrad Concept RR: Budúcnosť superbikov zhmotnená v karbóne a technike

Triumph Bonneville Bobber 2024: Britský rebel so štýlom aj silouText a foto: motocykel.sk

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Pozvánka na Tanec Slnka 2025
