40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme
Označené ako: Hruso25
- Toto téma obsahuje 16,925 odpovedí, 115 hlasov, a bola naposledny upravená pred 4 rokmi, 3 mesiacmi od
maco.
-
AutorPríspevky
-
1. decembra 2018 o 4:59 #101828
Goldy
Účastník (Participant)Retro díky 👍 A že sa Anjel strážny namakal! Pamätám si ho ako komentátora v TV 🙂
1. decembra 2018 o 8:32 #101829maco
Účastník (Participant)Retro, perfektné. Niekde mám knihu Šťasný František. Čítal som ju 2 x po sebe a stále som sa rehotal. Mal som podobné zážitky ako on, keď začínal, napr. zdemolovaný kurín, keď nemohol stlačiť spojku, alebo horiaci Stadión, keď prskol do karbesu. 🙂
1. decembra 2018 o 9:03 #101830Retro
Účastník (Participant)Počúvanie F.Šťastného je vždy zážitok. Jeho kniha Na plný plyn v prvom vydaní ma vlastne doviedla k motorkám a k Isle of Man.
V tom filme sa ale trošku prekecol. A dosť vážne. Ten jeho najslávnejší pád na TT sa neodohral v r.1965 ale 1966. To je tá motorka čo tam rozbitá leží na boku s č.12.
Tu je na fotke s prilbou ktorú tam kúpil miesto tej rozbitej. Bola to strieborná Cromwell a jazdil s ňou tak pár týždňov pokiaľ dostala ten známy nástrek s trikolórou.1. decembra 2018 o 9:42 #101831przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😈 Ano-ano-ano, knihy a časopisy boli mimoriadne výrazným infikátorom pred-digitálnych čias, teda z obdobia s max. dvoma ideologicky a technicky ovplyvnenými televíznymi programami.
V jednej z mojich pravekých moto-kníh maďarský pretekár Szabó II László (pretekal aj za fabriku MZ) popisuje okrem iného aj atmosféru v boxoch v šesťdesiatych rokoch.
Napríklad ako sa postupne Agostini oddeloval od ostatných, hlavne po zisku desiateho titulu, čím prekonal Hailwooda s 9 titulmi.
Szabó však pridal, že Ago bol jednoducho iný svet, pochádzal z bohatej rodiny, bol takto napr. častým účastníkom na párty usporiadaných grófom Domenico Agustom (majiteľom MV Agusty), na preteky priletel lietadlom, býval v najlepších hoteloch, občas ho doviezli dokonca vrtulníkom, prevzal dokonale pripravené motocykle, odkrútil, čo cez víkend mal a hneď aj odletel.
Všetci z GP sa ale zhodli na tom, že Ago jazdil mimoriadne korektne, napriek jeho prevahe (hlavne vďaka MV) plne rešpektoval súperov a nikdy žiadna zákernosť z jeho strany nehrozila.Ostatní jazdci, súkromní alebo viacmenej aj fabrickí, strávili GP-víkendy v depe, v obytných prívesoch či automobiloch, depo vypadalo, ako autokemping.
Pretekári tam „žili“ spolu, občas aj s rodinami, a aj keď na trati boli neúprosnými súpermi, boli to kamaráti.
Po večeroch si robili spoločné programy, dokonca každý mal pripravené nejaké vystúpenie na zabavenie ostatných. Jeden spieval, druhý mal nejaké kúzelnícke čísla, tretí hral na gitare, bol tam žonglér, Staša mal napríklad excelentné vystúpenie, ako tanečný komik. Szabó mal vymakanú pantomímu, vhodnú ale len pre dospelých…Raz som už na motoride pridával túto fotku, prefotenú z tej knihy, Retro to vtedy aj zaregistroval. Maďari s tým nič nemajú, je to normálna pohľadnica predávaná vtedy na väčšine pretekov GP, zaujímavé ale je, že Staša tam nie je.
1. decembra 2018 o 9:53 #101832przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😁 😁 😁 Kua, jak som sa prehrabával v literatúre, to množstvo ma poplietlo teda riadne.
Nakoľko sa to spätne nedá opraviť, žiadam vás, aby ste namiesto mena „Staša“ dosadili meno „Šťastný“ – a to v oboch prípadoch.
Samozrejme sa jedná o Frantu, nie o Bohumila. O tom potom… 😁1. decembra 2018 o 9:56 #101833Retro
Účastník (Participant)Papi, ten tanečník bol jednoznačne Šťastný. Staša komplet seríly GP myslím ani nejazdil. Na TT nikdy nebol. Bol to ale špičkový jazdec, výsledky v MS mal dobré a hovorí sa že keby bolo iné zázenie, bol by lepší ako Šťastný. A tiež si myslím že to fotrove bohatstvo je myslené na Hailwooda a nie na Aga. Jasné že jazdecky bol Ago iný svet a podpora MV bola neskutočná.
1. decembra 2018 o 10:01 #101834Retro
Účastník (Participant)Zase je rýchlejší:-)
1. decembra 2018 o 10:04 #101835Retro
Účastník (Participant)Tu je Papiho knižný hrdina Szabó II László /boli dvaja rovnakého mena preto II/ ako prechádza víťazne cieľom na pretekoch v KE 1965. Keby to tam niekto poznal, tak vprevo je Kembridž, vľavo elektrotechnická priemyslovka.
1. decembra 2018 o 19:39 #101836przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😈 V tom Adamoto sú fakt až takí veľkí odborníci?
A Vlado Brniak to sem prekopíruje bezo zmeny… 😁
1. decembra 2018 o 20:28 #101837Retro
Účastník (Participant)To kto tak doj…l 😀 Toto idemimo mňa…
A druhý expet zo zavŕšil…😀
Stáva sa…2. decembra 2018 o 19:46 #101838Retro
Účastník (Participant)Minulý víkend, keď boli všetci spití aké veľké pyksky mali a teraz ani ň…:-)))
2. decembra 2018 o 19:56 #101839ahojko
Účastník (Participant)Retro,
asi mali slaby pijaaatok, a nebolo treba dokrmovat opicky
tak aj „pykskyova“ muuuza sa nenastartovala…
Ja by som sem aj nejaku velku „pyksku“ hodil, ale toto nie
je sukromny debat kruzok, tak by sa cenzoristi mohli pohorsovat…
Ako si to napisal, ze „snivanie je kino pre chudbnych„, tak
mozno musis ist tam, alebo do kniznice, co sa Google vola….
😈
2. decembra 2018 o 20:02 #101840Retro
Účastník (Participant)Ahojko, preklepol som sa: myslel som Pysk ako papuľa, držka atď. Nemyslel som pi/y/košku. Proste veľa kecali:-)
2. decembra 2018 o 20:29 #101841ahojko
Účastník (Participant)Retro,
no vidis, ja som velmi dobre rozumel o com pises,
ale moja kalna mysel zase v tom nasla cosi zaujimave
a tak som to trosku rozvil a prisperkoval… Ta Ne?
😁
2. decembra 2018 o 20:51 #101842Retro
Účastník (Participant)To nie ja kalná mysleľ, ale určite mysleľ rozbujnená v Kanade legálnym rekreačným užívaním marihuany:-)))
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.




Kawasaki Z900 SE 2025 – jemná evolúcia, ostrá esencia

BMW R 1300 R – Čistý výkon, inžinierska presnosť a jazdecký minimalizmus

Boli sme pri tom: Moto Test Camp 2025 – Prvý ročník veľkého testovania na Slovensku

Moto Morini X-Cape 700 – keď taliansky dizajn stretáva čínsku techniku

BMW R 1300 GS Adventure 2025 Triple Black – temný svetobežník

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

Ako sa rodia motocykle CFMOTO: Navštívili sme továreň v čínskom Hangzhou

MOTO TEST CAMP po prvýkrát na Slovensku: Najväčší testovací víkend motocyklov mieri do Trenčína

Triumph Speed Twin 1200 RS 2025 – britská sila v retro kabáte

BMW R 1300 GS Adventure 2025 Triple Black – temný svetobežník

Vespa Officina 8 – návrat ku koreňom legendy

Pozvánka na Tanec Slnka 2025

Boli sme pri tom: Moto Test Camp 2025 – Prvý ročník veľkého testovania na Slovensku

Moto Morini X-Cape 700 – keď taliansky dizajn stretáva čínsku techniku

Kawasaki Z900 SE 2025 – jemná evolúcia, ostrá esencia
