satanokky
Reakcie
-
AutorPríspevky
-
satanokkyÚčastník (Participant)
To prdlafka – seňor Falcon666 hľadá enduro momentálne, takže to Trophy1200 ho asi nenadchne. A ja osobne by som kukal po modeloch so vstrekovaním, lebo karbec je síce mechanická vec, ale tej jebačky okolo toho. Hlavne ak máš spárovať 4 karbce na nejakkom štvorvále…….
satanokkyÚčastník (Participant)Zajebaný vzducháč od vody (vysušiť), voda v karbeci (ak ho má skúter tak vodu vypustiť), voda skratuje (zapaľovacia cievka, konektory atď.), skontrolovať sviečku (opticky a potom či dáva iskru)
satanokkyÚčastník (Participant)Mlhos – veľký a malý TP už niekoľko rokov neexistuje, takže ozaj to už u nových motoriek nieje relevantný doklad. Teraz máme „Osvedčenie o evidencii časť I“ – malá tvrdá očipovaná kartička a „Osvedčenie o evidencii časť II“ – papierová A4-ka počmáraná z oboch strán bez ktorej ťažko poistíš (odpoistíš) mašinu, zanesieš motorové vozidlo do účtovnictva, nepojazdíš mesiac po prepise na nového majiteľa (lebo tvrdá malá kartička sa nevydáva na počkanie u zelených mozgov) atď.
satanokkyÚčastník (Participant)J_E_B_E_M na to – spísal som tu dlhý elaborát a ono sa to neuložilo. Tak len v skratke: Falcon666 z tvojho posledného výberu nieje ani jedna mašina ENDURO. Jedine DL650 V-Strom by sme mohli po úpravach považovať za cestné enduro. ak chceš silou mocou mašinu na dlhé cestovanie a trochu OFFroadu tak z tvojho výberu ozaj len DL650 V-Strom. Motorka je to populárna tak ich bude na predaj dosť (http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/?scr=268&s%5Bcat%5D=2&s%5Bznacka%5D=suzuki&s%5Bmodel%5D=suzuki-dl-650-v-strom&s%5Bcena%5D%5B1%5D=125000&orderby=nejlevnejsi).
satanokkyÚčastník (Participant)Falcon666 – čo si predstavuješ pod pojmom vysoký?
Ten Caponord je celkom chválený ako veľký turista na dlhé cesty. Ako je na tom spoľahlivostne to netuším.
No a podľa inzerátu by stálo za skúšku ísť prevetrať to BMW čo sem pridal Papi. Toto BMW má slušný motor, Telelever vpredu a Paralever vzadu a navyše kardan a kufre v cene takže na cestnú turistiku je ozaj pripravený.satanokkyÚčastník (Participant)No zaujímalo by ma aký máš rozpočet, ale podľa výberu motoriek (a roku výroby okolo 2000) si niekde pri 2 či 3 tisícoch Eur čo je už ozaj na hrane a tu už musíš byť aspoň obstojný mechanik aby si finančne nevykrvácal pri opravách v servise.
Ak píšeš o pohodlí pre dve osoby tak Transalp 650, Bmw F650GS, Honda XRV 650 (tu končila výroba okolo roku 1990 a to už je moc) a Cagiva Canyon 500 (problémy s voľnobežkou) ti to neponúknu. A navyše všetko sú to mašiny s určitým OFF-road ambíciami a to potom človeka ťahá jazdiť kde kade a to nerobí dobre spoľahlivosti a životnosti.
U Yamahy TDM 850 a Hondy NT650V si už viem predstaviť cestovanie po cestách Európy vo dvojici. Sú to oba dvojválce a Yamaha už disponuje aj slušným výkonom a krútiakom. Zase NT650V už má integrované bočné kufre čo je plus na jazdy ďalej od domova.
No a na pomyselnom vrchole pohodlia v rámci tvojho výberu sedia tie tri litrové motorky – R1100S, ST1100 PanEuropean a XL1000V Varadero. Tu ale rátaj samozrejme vyššiu hmotnosť (pri jazde to už nevadí – ja sedlám MT-01 a akonáhle sa pohnem tak sa tých pohotovostných 265kg niekde čarovne stratí), kopec nabehaných kilometrov a staršie ročníky.
Ja osobne by som sa ako začiatočník rozhodol (z tvojho výberu) pre Yamahu TDM850 (resp. TDM900 lebo je novšia a navyše svojho času som ju chcel mať), ale tuna zabudni na OFF-road. Ono suchú poľňačku či kamienkatú cestu dáš aj na tomto ale to nieje ono.
Alebo ak by šlo ozaj len o cestu tak BMW R1200ST, ale to už sa bavíme o nejakých 5000Eur.satanokkyÚčastník (Participant)Vyhviezdičkované slová v mojom predchádzajucom príspevku: j_e_b_a_l a k_u_r_v_i_l
Načo je toto dobré? Tu chodia aj tak len nevychované prasatá motorkárske a malé deti poznajú tieto slová od 3 rokov a na základke hrešia horšie ako pohonič.satanokkyÚčastník (Participant)Zhodou náhod tu v robote minule kolega tunil koncovku od „Atrapoviča made in ryžaland“ a bola presne taká ohavná ako tá v tom inzeráte. Vyšla ho na 150 Eur na nete a j**l sa stým pol dňa kým to dopasoval. A dorábal aj nový držiak nato. Ale prečo takto kolega k***il Triumpha tak to ozaj neviem.
No a origo Akrapovič, ktorý je v norme nestojí 130Eur ale min. 800Eur.satanokkyÚčastník (Participant)No ak je na fotkách ten výfuk, ktorý chlapík predáva tak jediné čo musíš urobiť je zistiť či máš na motorke IBA jeden origo výfuk a ak áno tak zmeraj vonkajší priemer zvodu tesne pred výfukom a ak leží tvoj priemer v rozsahu 35 až 50m (podľa tej redukcie v inzeráte) tak ti tam ten výfuk sadne – to znamená, že budeš schopný ho napasovať natesno na tvoj zvod a aj ho pomocou tej úchytky upneš na tvoju moto. Ale otázkou je ako sa bude chovať motorka po výmene koncovky rezonančnej (origo) za koncovku absorbčnú (Atrapovič). Ale tu by som povedal, že bez zmeny palivovej mapy a možno aj vzduchového filtra to nepôjde hladko. Môže ti cukať motorka, strieľať do výfuku, nebude mať výkon ako predtým, bude žrať aj trávu okolo cesty atď. A to nehovoriac o tom, že tá oncovka njieje homologovaná na prevádzku na pozemných komunikáciach. S tým DB-killerom by si nemal mať u nás či vo východnej Európe problém ale keď ťa zastavia v Rakúsku či Nemecku a neuvidia na výfuku homologačný znak E v krúžku resp. nebudeš mať certifikát k výfuku a žaby zelené ti namerajú hlučnosť vyššiu ako je uvedená na štítku motocykla tak vyhlásia tvoje vozidlo za nespôsobilé jazdy a zakážu ti ďalšiu jazdu dokiaľ neodstrániš problém. A no jasne, že aj nejakú pokutu dostaneš.
Ak ti vadí, že tvoj motocykel má zvuk ako vysávač tak buď kúp niečo čo má od výroby „gule“ abo sa stým zmier.
Ak chceš „brutálne“ zvýšiť výkon motorky (resp. znížiť životnosť motora) tak to musíš urobiť komplexne – začať saním, pokračovať motormanagementom a zvodmi a ukončiť to ladenou koncovkou. A to všetko musí byť vyladené na brzde a niekám kto to vie aby bolo všetko v symbióze.
Ak myslíš, že dáš toho Atrapa na mašinu a zrazu ti pri akcelerácii urve motorka ruky v lakťoch tak to si na zlej adrese.satanokkyÚčastník (Participant)Viem, že idem neskoro, ale: jazdil som čo to na DragStare 650 a pre jedného do mesta akurát (186 cm, 80 kilo nasucho) to malo zrýchlenie a prepletanie sa nebol problém. Keď sme šli dvaja aj s kamošom mimo mesto tak už bolo cítiť, že je na pokraji svojho výkonu. To Marauder 800 bol oveľa lepšie na tom aj s dvomi chlapmi na hrbe.
satanokkyÚčastník (Participant)Tachometer – ak je motorka dovezená a tvoj kamoš ju prihlásil na Slovensku tak na TK nebudeš mať kvôli tejto veci problém pretože ak by niečo nesedelo tak by to nemohol legálne prihlásiť na slovenské EČV. Prečo bol menený tachometer by mal vedieť tvoj kamoš – teda ak ho menil on resp. ak to zisťoval od pôvodného majiteľa.
Pravosť kilometrov – servisná knižka (resp. faktúry za servisné úkony) a skontrolovať to. Ak bola moto servisovaná do určitej doby v nejakom servise v zahraničí tak si nájsť kontakt a zavolať tam. Za bežných okolností podľa VINka sú ochotný aj po telefóne čo to o danej motorke povedať. Suzuki nemá celesvetovú databázu takže zo Slovenska ti toho veľa nepovedia, leda že by si mal nejakú známosť a ten by to preveril interne so zahraničím na vlastné triko.
Čo to o kilometroch môže napovedať brzdové kotúče – ak su originálne od nova (čo by pri 25 000 mali byť) tak zmerať hrúbku a skúsiť na nejakom internetovom fóre zistiť od majiteľov ako to vyzerá u nich. Je to ale len také orientačné zistenie.
Kilometre niesu najlepšie vodítko pri kúpe. Napovedia čo to o motorke, ale dôležitý je celkový stav motorky.
Cena – inzeráty na slovensku začínajú na 2400 Eur a od 3900 Eur kúpiš aj VS 1400. Tu ale ide o ceny z inzerátov a to nemusí odpovedať reálnemu stavu motoriek. Tak to ber s rezervou. A ešte niečo – cena a hodnota motorky sú 2 veľmi rozdielne vecisatanokkyÚčastník (Participant)Otazkou je aké vodičské oprávnenie máš Martina. Ak máš čisté A-čko tak možno by nebolo odveci porozmýšlať nad niečím ako jazdená Suzuki GS500 E. Ak máš nejakú pomocnú ruku na kúpu a servis tak by to nemusela byť zlá voľba.
Ak ale chceš niečo nové tak ozaj hocijaká 125-ka z japonskej štvorky na jednu-dve sezóny bude dobrá voľba. Naučíš sa nanej, prídeš nato akým smerom chceš ísť ďalej a potom kúpiš niečo čo ti bude vyhovovať aj na dlhšiu dobu.satanokkyÚčastník (Participant)Inak vraj tá naša úžasná trojprúdová diaľnica je ešte stavenisko a preto aj tá 110-tka – raz som to dakte čítal.
No a to obmedzenie v pravom pruhu pri výjazdoch a vjazdoch na 80 km/h je logické a aj z bezpečnostného hľadiska správna.
Kokotina je ale to, že naša úžasná vyhláška ti neumožňuje vpustiť motorové vozidlo do toho pravého pruhu tak aby si sa ty už dostatočne skoro pred tým pripájačom z benzínky či parkoviska presunul do stredného pruhu a druhé vozidlo sa bez stresu pripojilo do pruhu pravého.
V Nemecku to vyriešili veľmi jednoducho a to tak, že v týchto nebezpečných miestach (pripájania a odpájania sa z viacprúdových ciest) je pravý pruh oddelený nie klasickou prerušovanou čiarou, ale prerušovanou a plnou čiarou ako sa používa na oddelenie pruhu pre pomalé vozidla (napr. do prudkých kopcov). Takže sa pred takým miestom môžeš kľudne presunúť o jeden pruh doľava aj keď je diaľnica prázdna a nechať ostatné vozidla pripojiť či odpojiť sa v kľude a bez stresu. Toto riešenie je veľmi účinné tam kde sú veľmi krátke pripájacie a odpájacie pruhy – ako na našej trojprúdovke.
Ak by sa to aplikovalo aj u nás tak by si sa v pohode prehodil do stredného pruhu a pokračoval 110km/h bez zbytočného brzdenia – čo vlastne v čase dopravnej špičky vytvára efekt ťahacej harmoniky a zvyšuje riziko kolón.
No a hlavne by sa ľudia mali naučiť na tej trojprúdovke používať pravý pruh a nie sa vlicť 100 až 102 km/h v strednom a obmedzovať ostatných.satanokkyÚčastník (Participant)No ono pri používaní navigácie v rukaviciach a smart telefónu je trošku rozdiel. A to jest princíp na akom pracuje dotyková plocha zariadení – navigácia má odporovú dotykovú vrstvu na displeji a smartfón pracuje s kapacitnou dotykovou plochou. A v tom je ten pes zakopaný.
satanokkyÚčastník (Participant)No vyzerá to, že Hells Angels v tom neboli.
http://www.nytimes.com/2015/05/18/us/motorcycle-gang-shootout-in-waco-texas.html?_r=0
V článku sa píše najprv o stovkách motorkárov a až o 5-tich rôznych „skupinách“. Potom neskôr v článku sa píše o tom, že polícia NEidentifikovala skupiny zapletené v prestrelke, ale že fotografie členov v kožených vestách identifikujú min. 3 rôzne motokluby: Bandidos, Cossacks a Scimitars.
http://www.nytimes.com/2015/05/19/us/waco-texas-biker-gang-shooting.html
Podľa tohto článku boli zabitý 8-mi členovia Cossacks a 1 člen Bandidos. A vyzerá to tak, že spor mal klasickú zápletku – boj o územie. Bandidos považujú Texas za svoje územie a menšiemu klubu Cossacks to dávajú na javo už od neskorých 60-tých rokov kedy sa oba tieto kluby sformovali.
-
AutorPríspevky