Connect with us

Spravodajstvo

Moto Guzzi V100 Mandello rozšíri klan Guzzi

Publikovaný

on

U motocyklov značky Moto Guzzi sme zvyknutí na dlhoročne overenú klasiku, vzduchom a olejom chladený V-Twin s uhlom valcov 90° (ktorú nájdeme napríklad v modeloch V85 a V7). Tento rok nás však čaká evolučná zmena a klan Guzzi sa opäť rozrastie! Nový model Moto Guzzi V100 Mandello by mal byť míľnikom v histórii značky a ako míľnik musí niesť ikonické meno. V100 symbolizuje sté výročie firmy založenej v roku 1921 v meste Mandello del Lario.

Čo môžeme od Moto Guzzi V100 Mandello očakávať?

V prvom rade je to aktívna aerodynamika. Mal by to byť dokonca prvý sériovo vyrábaný motocykel na svete s aktívnym aerodynamickým systémom. Deflektory po stranách sedemnásť a pol litrovej nádrže si automaticky regulujú polohu podľa rýchlosti a zvoleného jazdného režimu. Poskytujú tak väčší komfort a ochrannu pred prúdiacim vzduchom.

Okrem aktívneho aerodynamického systému je motocykel vybavený aj semi-aktívnym pružením a rýchlo-radením, teda quick shift. Mal by nás teda čakať nadštandardný športový turista.

Mal by to byť prvý sériovo vyrábaný motocykel na svete s aktívnym aerodynamickým systémom.

Elektronicky bude V100 Mandello vybavený taktiež nadštandardne. Všetky výrobcove technologické inovácie boli zúročené práve u tohto modelu, takže vo výbave je napríklad elektronická škrtiaca klapka Ride by Wire so 4 rôznymi jazdnými režimami, tempomat a zatáčacie ABS. Ďalším elektronickým prvkom je osvetlenie full LED s natáčacími svetlami a 5 palcový TFT displej.

Míľnikom sa však model V100 Mandello stáva vďaka novej pohonnej jednotke. Jedná sa o prvý model Moto Guzzi poháňaný motorom, ktorý si zachováva usporiadanie V-twin s uhlom 90°( teda architektúru dvojvalca do V), ale zároveň sa jedná o kompaktnú jednotku s objemom 1042 cm3. Tá je o 103 mm kratšia ako u modelu V85 TT. Motor je chladený kvapalinou, mazanie prebieha v olejovej vani a prenos sily zabezpečuje hydraulicky ovládaná mokrá spojka. A parametre? 115k a 105 Nm pri 9500 ot/minútu.

Už teraz sa môžeme tešiť na motocykel, ktorý bude kompaktný a ovládateľný ako Roadster s výhodami turistu. Cena a dostupnosť zatiaľ nie sú známe. V každom prípade sa však jedná o veľmi zaujímavý krok od tohto klasického výrobcu. Držíme palce s predajom!

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri