Connect with us

Testy a recenzie

Nový hráč na obzore – test KSR Moto TR125 SM

Publikovaný

on

Dnešní tínedžeri majú čo sa týka životného štýlu jasno a moderný dizajn je rovnako dôležitý ako samotná kvalita ľubovoľného výrobku. Skĺbiť tieto dve veci na motorke väčšinou znamená vysokú výslednú cenu, čo naopak väčšinou nepoteší kupujúceho, ktorým je v drvivej väčšine prípadov rodič. Ideálny kompromis v tomto smere ponúka atraktívne supermoto KSR Moto TR125 SM, ktoré nielen dobre vyzerá, ale ako sme mali možnosť presvedčiť sa na vlastnej koži, rovnako dobre jazdí a to za veľmi prijateľnú cenu.

Rakúsky dizajn a vývoj
Ak vám značka KSR Moto nič nehovorí, nemusíte sa obávať, nie ste sami. Vlastne ani v redakcii nikto o tejto značke pred pár týždňami poriadne nevedel. Osobne som sa chytil až pri zmienke o značke Generic, ktorá úzko súvisí s KSR Moto, ktorá až do roku 2012 vystupovala práve pod značkou Generic. O koho teda ide? KSR Moto patrí medzi momentálne najmladšie motocyklové značky v Európe. Sídli v Rakúsku a právu tu prebieha vývoj dizajnu a techniky modelov, ktoré sa neskôr predávajú na európskom trhu. Samotná výroba prebieha v Číne, no podľa prísnych kvalitatívnych kritérií Rakúšanov, a to je aj prípad testovaného modelu TR125 SM.

Agresívne línie športovca
Pri zbežnom pohľade na malé supermoto mu po stránke dizajnu naozaj niet čo vytknúť a znesie aj prísne porovnanie s renomovanou konkurenciou. Niet sa však čomu čudovať, za agresívnymi športovými líniami tohto motocykla stojí dvorný dizajnér renomovanej značky KTM, Gerald Kiska, ktorého štúdio Kiska design odviedlo vynikajúcu prácu. Štíhle línie športovca zdobí pestrá grafika, ktorá má osloviť práve mladšiu generáciu užívateľov. Vydarený dizajn dopĺňajú atraktívne doplnky ako 12-lúčové odlievané ráfy kolies alebo multifunkčný digitálny prístrojový panel s možnosťou meniteľnej farby podsvietenia. Za zmienku stoja aj moderné smerové svetla vybavené LED lampami. Samotnému dizajnu nie je príliš čo vytknúť, no je tu pár detailov, ktoré si asi všimnete. Napríklad hadička prednej brzdy je zbytočne dlhá a vedená tak trochu ledabolo, no na druhej strane je obalená v oceľovom plášti, čo je nadštandardný prvok. Spomeniem ešte trochu neprehľadný zväzok káblov, ktorý nájdete okolo hlavy riadenia.  

Tuhý podvozok a športová ergonómia
Základ podvozku tvorí jednoduchý kolískový rám pozváraný z oceľových rúrok, v ktorom je osadený nový, kvapalinou chladený motor. Vpredu poteší robustná teleskopická vidlica typu upside down, ktorá ponúka dostatočný zdvih. Zaujímavo je uchytený zadný tlmič pruženia, kde rameno prepákovania je spolu s tlmičom uchytené nad kyvnou vidlicou. Výsledkom je vyššia svetlá výška motorky a jednoduchší prístup k samotnému tlmiču. Jazdec si naviac môže upraviť predpätie pružiny, čo je samozrejme plusom. Na oboch koncoch nájdete rozmerovo predimenzované kotúčové brzdy, ktorým však trochu chýbal výkon a vyžadovali poriadne potiahnutie za páčku. Pracovisko jazdca zdobia pevné motokrosové riadidlá s hrazdičkou a kvalitné rukoväte. Malé supermoto je plné zaujímavých technických riešení, ktoré potešia športovo ladeného jazdca. Nádrž je umiestnená pod sedlom, vďaka čomu sa zníži ťažisko motocykla a štíhle a rovné sedlo dovolí v zákrute jazdcovi posunúť sa prakticky až k riadidlám, a maximálne pritom zaťaží predné koleso. Tento posed je na športovú jazdu ideálny, no sklon sedla jazdca neustále jemne tlačí dopredu a pri dlhších výletoch môže trochu znížiť komfort jazdy, ale v tomto prípade záleží aj od výšky jazdca.

Výborný jednovalec
Nový, kvapalinou chladený motor vyvinutý v Rakúsku určite patrí medzi vrcholy malého supermota. Štvoricu ventilov vo valci ovláda rozvod SOHC a o optimálnu prípravu paliva sa stará elektronický systém vstrekovania paliva. Maximálny výkon 15 k dosahuje už pri 9 000 ot./min., čo je na túto triedu výborná hodnota a v tomto smere nemá problém držať krok s renomovanou konkurenciou. Výkon sa na zadné koleso dostáva pomocou 6-stupňovej prevodovky a ako býva zvykom u 125-tiek, na udržanie motora v optimálnych otáčkach bude potrebné často radiť. Prevodovka pracovala spoľahlivo, aj keď párkrát sa stalo, že zvolený stupeň nezaskočil úplne ľahko, no môžeme to pripísať na vrub prakticky nezabehnutého motora, ktorý sme mali k dispozícii.

Poďme sa zabávať
Táto motorka svojím zjavom priam volá po zábave a nesklame ani keď vyrazíte do ulíc. Motor poteší hladkým chodom a ochotne ide do otáčok. Stačí udržiavať otáčkomer v hornej polovici a malé supermoto je svižným spoločníkom, ktorý v meste hravo necháva kolónu áut za chrbtom a bez problémov sa prehupne cez tachometrových 100 km/h. Tu prakticky nie je čo vytýkať a okrem chvíľami citlivej prevodovky by ani nie motoru, ale športovej zábave možno pomohlo kratšie odstupňovanie prvých dvoch prevodov. S výkonom, ktorý má jazdec k dispozícii si môže už dovoliť občasné „wheellie“ a práve kratší prvý prevodový stupeň by to uľahčil. Na motor nadväzuje športovo ladený podvozok, ktorý poteší hravým ovládaním a geometria v tomto prípade skutočne zodpovedá potrebám supermota. Jazdec si tak bez obáv môže precvičovať základy abecedy jazdy na supermote. Trochu mi síce chýbali ostrejšie brzdy, ale nahrádzalo to pevnejšie stlačenie a výsledok sa väčšinou dostavil. Pruženie si bez väčších problémov poradilo nielen s agresívnejšou jazdou a vôbec nevadilo, keď za riadidlami sedel ťažší jazdec (+90 kg). Našlo sa síce aj zopár prehreškov, ktoré mi trochu vadili, ale celkovo dobrý obraz malého supermota výrazne neovplyvnili. Spomeniem nekvalitný prepínač smeroviek, ktorý sa dosť ťažko dával do polohy vypnutý a spočiatku som  pri vypínaní smerovky väčšinou nechtiac zapol opačnú. Spätné zrkadlá síce potešia svojou veľkosťou a možnosťami nastavenia, no pri vyšších otáčkach motora už bol obraz v nich rozmazaný, čo sťažovalo výhľad dozadu. 

Príjemné prekvapenie
KSR Moto TR125 SM v našom teste určite nesklamalo, práve naopak, bolo príjemným prekvapením a pod atraktívnym dizajnom sa ukrýva skutočné supermoto, ktoré splní požiadavky dnešných náročných tínedžerov za cenu, ktorá nemusí hneď zruinovať rodičovskú kasu.

KSR Moto TR125 SM
Cena: 2 749 Eur
Motor: 124 ccm, 4 ventily SOHC, R1
Výkon: 15 k pri 9 000 ot./min.
Krút. moment: 12,2 Nm pri 7 500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 030 x 845 x 1 120 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 139 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 385 mm
Výška sedla: 930 / 875 mm
Objem pal. nádrže: 7,5 l
Pneu: vpredu: 100/80-17, vzadu: 130/80-17

Motocykel na test zapožičal: Motocentral s. r. o., Bratislava.
Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2014.

KSR MOTO TR 125 SM – Album k testu, Motomagazín 6/2014

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri