Dnešní tínedžeri majú čo sa týka životného štýlu jasno a moderný dizajn je rovnako dôležitý ako samotná kvalita ľubovoľného výrobku. Skĺbiť tieto dve veci na motorke väčšinou znamená vysokú výslednú cenu, čo naopak väčšinou nepoteší kupujúceho, ktorým je v drvivej väčšine prípadov rodič. Ideálny kompromis v tomto smere ponúka atraktívne supermoto KSR Moto TR125 SM, ktoré nielen dobre vyzerá, ale ako sme mali možnosť presvedčiť sa na vlastnej koži, rovnako dobre jazdí a to za veľmi prijateľnú cenu.
Rakúsky dizajn a vývoj Ak vám značka KSR Moto nič nehovorí, nemusíte sa obávať, nie ste sami. Vlastne ani v redakcii nikto o tejto značke pred pár týždňami poriadne nevedel. Osobne som sa chytil až pri zmienke o značke Generic, ktorá úzko súvisí s KSR Moto, ktorá až do roku 2012 vystupovala práve pod značkou Generic. O koho teda ide? KSR Moto patrí medzi momentálne najmladšie motocyklové značky v Európe. Sídli v Rakúsku a právu tu prebieha vývoj dizajnu a techniky modelov, ktoré sa neskôr predávajú na európskom trhu. Samotná výroba prebieha v Číne, no podľa prísnych kvalitatívnych kritérií Rakúšanov, a to je aj prípad testovaného modelu TR125 SM.
Agresívne línie športovca Pri zbežnom pohľade na malé supermoto mu po stránke dizajnu naozaj niet čo vytknúť a znesie aj prísne porovnanie s renomovanou konkurenciou. Niet sa však čomu čudovať, za agresívnymi športovými líniami tohto motocykla stojí dvorný dizajnér renomovanej značky KTM, Gerald Kiska, ktorého štúdio Kiska design odviedlo vynikajúcu prácu. Štíhle línie športovca zdobí pestrá grafika, ktorá má osloviť práve mladšiu generáciu užívateľov. Vydarený dizajn dopĺňajú atraktívne doplnky ako 12-lúčové odlievané ráfy kolies alebo multifunkčný digitálny prístrojový panel s možnosťou meniteľnej farby podsvietenia. Za zmienku stoja aj moderné smerové svetla vybavené LED lampami. Samotnému dizajnu nie je príliš čo vytknúť, no je tu pár detailov, ktoré si asi všimnete. Napríklad hadička prednej brzdy je zbytočne dlhá a vedená tak trochu ledabolo, no na druhej strane je obalená v oceľovom plášti, čo je nadštandardný prvok. Spomeniem ešte trochu neprehľadný zväzok káblov, ktorý nájdete okolo hlavy riadenia.
Tuhý podvozok a športová ergonómia Základ podvozku tvorí jednoduchý kolískový rám pozváraný z oceľových rúrok, v ktorom je osadený nový, kvapalinou chladený motor. Vpredu poteší robustná teleskopická vidlica typu upside down, ktorá ponúka dostatočný zdvih. Zaujímavo je uchytený zadný tlmič pruženia, kde rameno prepákovania je spolu s tlmičom uchytené nad kyvnou vidlicou. Výsledkom je vyššia svetlá výška motorky a jednoduchší prístup k samotnému tlmiču. Jazdec si naviac môže upraviť predpätie pružiny, čo je samozrejme plusom. Na oboch koncoch nájdete rozmerovo predimenzované kotúčové brzdy, ktorým však trochu chýbal výkon a vyžadovali poriadne potiahnutie za páčku. Pracovisko jazdca zdobia pevné motokrosové riadidlá s hrazdičkou a kvalitné rukoväte. Malé supermoto je plné zaujímavých technických riešení, ktoré potešia športovo ladeného jazdca. Nádrž je umiestnená pod sedlom, vďaka čomu sa zníži ťažisko motocykla a štíhle a rovné sedlo dovolí v zákrute jazdcovi posunúť sa prakticky až k riadidlám, a maximálne pritom zaťaží predné koleso. Tento posed je na športovú jazdu ideálny, no sklon sedla jazdca neustále jemne tlačí dopredu a pri dlhších výletoch môže trochu znížiť komfort jazdy, ale v tomto prípade záleží aj od výšky jazdca.
Výborný jednovalec Nový, kvapalinou chladený motor vyvinutý v Rakúsku určite patrí medzi vrcholy malého supermota. Štvoricu ventilov vo valci ovláda rozvod SOHC a o optimálnu prípravu paliva sa stará elektronický systém vstrekovania paliva. Maximálny výkon 15 k dosahuje už pri 9 000 ot./min., čo je na túto triedu výborná hodnota a v tomto smere nemá problém držať krok s renomovanou konkurenciou. Výkon sa na zadné koleso dostáva pomocou 6-stupňovej prevodovky a ako býva zvykom u 125-tiek, na udržanie motora v optimálnych otáčkach bude potrebné často radiť. Prevodovka pracovala spoľahlivo, aj keď párkrát sa stalo, že zvolený stupeň nezaskočil úplne ľahko, no môžeme to pripísať na vrub prakticky nezabehnutého motora, ktorý sme mali k dispozícii.
Poďme sa zabávať Táto motorka svojím zjavom priam volá po zábave a nesklame ani keď vyrazíte do ulíc. Motor poteší hladkým chodom a ochotne ide do otáčok. Stačí udržiavať otáčkomer v hornej polovici a malé supermoto je svižným spoločníkom, ktorý v meste hravo necháva kolónu áut za chrbtom a bez problémov sa prehupne cez tachometrových 100 km/h. Tu prakticky nie je čo vytýkať a okrem chvíľami citlivej prevodovky by ani nie motoru, ale športovej zábave možno pomohlo kratšie odstupňovanie prvých dvoch prevodov. S výkonom, ktorý má jazdec k dispozícii si môže už dovoliť občasné „wheellie“ a práve kratší prvý prevodový stupeň by to uľahčil. Na motor nadväzuje športovo ladený podvozok, ktorý poteší hravým ovládaním a geometria v tomto prípade skutočne zodpovedá potrebám supermota. Jazdec si tak bez obáv môže precvičovať základy abecedy jazdy na supermote. Trochu mi síce chýbali ostrejšie brzdy, ale nahrádzalo to pevnejšie stlačenie a výsledok sa väčšinou dostavil. Pruženie si bez väčších problémov poradilo nielen s agresívnejšou jazdou a vôbec nevadilo, keď za riadidlami sedel ťažší jazdec (+90 kg). Našlo sa síce aj zopár prehreškov, ktoré mi trochu vadili, ale celkovo dobrý obraz malého supermota výrazne neovplyvnili. Spomeniem nekvalitný prepínač smeroviek, ktorý sa dosť ťažko dával do polohy vypnutý a spočiatku som pri vypínaní smerovky väčšinou nechtiac zapol opačnú. Spätné zrkadlá síce potešia svojou veľkosťou a možnosťami nastavenia, no pri vyšších otáčkach motora už bol obraz v nich rozmazaný, čo sťažovalo výhľad dozadu.
Príjemné prekvapenie KSR Moto TR125 SM v našom teste určite nesklamalo, práve naopak, bolo príjemným prekvapením a pod atraktívnym dizajnom sa ukrýva skutočné supermoto, ktoré splní požiadavky dnešných náročných tínedžerov za cenu, ktorá nemusí hneď zruinovať rodičovskú kasu.
KSR Moto TR125 SM Cena: 2 749 Eur Motor: 124 ccm, 4 ventily SOHC, R1 Výkon: 15 k pri 9 000 ot./min. Krút. moment: 12,2 Nm pri 7 500 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 030 x 845 x 1 120 mm Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 139 kg (prevádzková) Rázvor: 1 385 mm Výška sedla: 930 / 875 mm Objem pal. nádrže: 7,5 l Pneu: vpredu: 100/80-17, vzadu: 130/80-17
Motocykel na test zapožičal: Motocentral s. r. o., Bratislava. Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2014.
KSR MOTO TR 125 SM – Album k testu, Motomagazín 6/2014
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.