Portfólio značky Kawasaki sa na túto sezónu rozšírilo na vody, kde doteraz ešte nelovili. Veď trendy sú jasné, stredná trieda športovo ladených skútrov je v kurze, a tak nie je žiaden dôvod prečo neponúkať svoje želiezko v ohni i tu. V prvom rade treba na úvod ozrejmiť, akým spôsobom sa dá uviesť novinka v kategórii, kde výrobca ešte nemá skúsenosti. Prvou cestou je investovať do náročného vývoja a dolaďovať celý stroj niekoľko dlhých mesiacov čoho výsledkom môže byť síce originálny, ale rovnako aj drahý produkt. Druhou, lacnejšou cestou, dnes pomerne často využívanou, je spojiť sa s niekým, kto taký produkt ponúka a stačí ho obliecť do vlastného šatu. A toto je presne prípad Kawasaki J300, kde ako predloha poslúžil už zabehnutý skúter Kymco Downtown 300.
Koncept športového skútra Overená klasika v podobe oceľového kolískového rámu, jednovalcového kvapalinou chladeného SOHC motora o objeme 299 ccm, výkone 28 koní a dobre odladeného variátora nemôže byť zlou voľbou. Navyše, keď ostro rezaná kapotáž zámerne evokuje tvary známej supešportovej klasiky Kawasaki Ninja. Čerešničkou na torte je len „jemne príplatková“ špeciálna edícia s neodolateľným zeleným Kawa pásom cez celý skúter skombinovaná s čiernou matnou (škoda, že sme ju nemali v teste, lepšie by sa fotila). Pre mňa ak Kawasaki J300, tak jednoznačne táto verzia. Z konštrukčných zaujímavostí možno spomenúť napríklad 13-litrovú nádrž uloženú v spodnej časti rámu pred motorom, čo má za cieľ znížiť ťažisko. Moderná výbava Pokiaľ sme doteraz hovorili o osvedčenej technike, poďme trošku do moderny. LED brzdové a obrysové svetlá nielen dobre svietia a vyzerajú, ale aj ich životnosť je niekoľkonásobne vyššia v porovnaní s vláknami. LCD displej s modrým podsvietením udáva okrem času a tripu aj stav paliva a teplotu motora. Analógový otáčkomer na skútri s diskutabilným opodstatnením je spolu s tachometrom takisto pekne modro podsvietený. Osvetlenie kufra je rovnako LED diódou, jeho spínanie však riadi fotocitlivý senzor, čo v prípade, že otvoríte kufor v absolútnej tme niekde nad mestom, v lese, s frajerkou môže priniesť napríklad nečakané tehotenstvo, pretože ochrana zostala ponorená do tmy a nie tam, kde mala byť… 🙂 Prvé dojmy Prvé posadenie za riadidlá bolo sprevádzané pocitom menšieho priestoru na nohy. Chodidlá sa dajú dať len do vodorovnej polohy a chýba tu možnosť polohovania viac dopredu. Sedadlo je bohato a mäkko čalúnené a v strede pomerne dosť klenuté, čo nemusí vyhovovať každému. Ja osobne preferujem rovnejšie a tvrdšie tvarovanie, ale je to len vecou osobného vkusu, takže treba ísť vyskúšať osobne k predajcovi. Takisto nohy sú aj vďaka tomu zalomené do ostrejšieho uhla než u ostaných skútrov strednej triedy. Naopak, veľmi dobrá je opora v zadnej časti sedadla jazdca. Riadidlá sú uložené vyššie a v ergonomicky dobrej polohe. Spínacia skrinka je pekne viditeľná na pravom paneli, perfektne dostupná. Navyše štrbina na kľúč je chránená zasúvacou klapkou. Keď brzdy, tak poriadne Na pohľad ma zaujali brzdy (preto ten samostatný odstavec) a to nielen sériovo osadenými, elegantne „vyhryzenými“ kotúčmi (vpredu 260 mm, vzadu 240 mm), ale hlavne inštaláciou hydraulických rozvodov pancierovými hadičkami. Ak si uvedomíme, že toto je práve verzia s ABS, kde počet hadičiek dosť narastá, je to celkom potešiteľná časť výbavy, do ktorej už netreba investovať. A na reakciách nastaviteľných páčiek bŕzd to aj jednoznačne poznať. Perfektný nástup a citlivo regulovateľný výkon idú ďaleko za potreby ľahučkej trojstovky. Filozofia výrobcu: ak niekde osadiť brzdy, tak poriadne… je v tomto prípade veľmi vítaná. A ide sa jazdiť Zamatovo utlmený jednovalec sa preberie hneď po otočení rukoväte a odvádza dobrú prácu. Zrýchlenie ďaleko presahuje možnosti kolóny áut a v niektorých momentoch dáva zabudnúť na svoj relatívne malý objem. Odladenie podvozku je na veľmi dobrej úrovni, a aj napriek klasickej skútrovej vidlici a 14“ prednému kolesu je jazda stabilná a pohodlná. Priestorový rám pevne drží kolesá v jednej línii a v zákrutách umožňuje aj odvážnejšie klopenie bez obáv a nepredvídateľného správania. Ja viem, superšport to nikdy nebude, ale toto nie je stroj, ktorý je určený na hľadanie limitov a skúšanie kto a kde zoderie akú hranu na gume. Toto je stroj, ktorý je primárne určený na rýchle presuny v preplnených mestách, a ktorý navyše nepopiera určitý aspekt či už dizajnový alebo aj čo sa týka jazdných vlastností. A ide mu to naozaj dobre. Mimo mesta Aby sme sa „nezakopali“ len v mestskej aglomerácii, stáčam Kawasaki J300 na diaľnicu a dávam tomu plný kotol. Zrýchľujem pomerne svižne na povolených 120 km/hod a už ani o krok ďalej (oficiálna verzia). Neoficiálne si to so skútrom „válím“ v dosť krátkom čase 140 km/h a hoci už pomalšie, zrýchľuje ďalej. Maximálka sa ustáli na tachometrových 150 km/h a čo ma teší, skúter ide stabilne a bez zaváhania. Preto ani diaľničné výlety na väčšiu vzdialenosť nemusia byť tabu. Vzhľadom na silný nápor vetra do ramien a prilby zapríčinený symbolickým plexi štítom vhodným do mesta, odporúčam pre cestovateľov výrobcom dodávané príplatkové vysoké turistické plexi, ktoré čiastočne ochráni aj ruky. Záver Šikovný, rýchly, imidžový, a hlavne značkový… to je presne zoznam vlastností, ktorý musí mať skúter, ak má osloviť nastupujúcu generáciu užívateľov. Kawasaki J300 má všetky predpoklady zamiešať predajnými číslami, pretože za dané peniaze ponúka vysokú úžitkovú hodnotu, dobrú sériovú výbavu a nezameniteľný športový vzhľad. Kawasaki J300 Cena: 4 995 / 5 495 Eur (ABS) Motor: 299 ccm, 4 ventily SOHC, R1 Výkon: 28 k pri 7 750 ot./min. Krút. moment: 28,7 Nm pri 6 250 ot./min. Prevodovka: automat s plynulým prevodom, remeň Rozmery (D x Š x V): 2 235 x 775 x 1 260 mm Rám: jednoduchý kolískový, pozváraný z oceľových profilov Hmotnosť: 191 kg (prevádzková) Rázvor: 1 555 mm Výška sedla: 775 mm Objem pal. nádrže: 13 l Pneu: vpredu: 120/80-14, vzadu: 150/70-13
Motocykel na test zapožičal: U.M.S., s.r.o., Bratislava Text: Dušan Demovič, foto: autor a R. Karnok Článok bol publikovaný v Motomagazíne 5/2014.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
devill63
4. júna 2014 at 19:13
Nejak ma neberú skútre so stredovým tunelom….vadí mi to…