Connect with us

Testy a recenzie

Slovenská istota DLhovekosti – test Suzuki V-Strom DL650XT ABS

Publikovaný

on

To čo je slovo Hornet pre začínajúceho motorkára, je pre veľa nových cestovateľov V-Strom. Je ale za úspechom len cena?Dlhé obdobie predaja DL modelu je ukážkou jasnej pozície na viacerých trhoch a to dokazuje aj iné plusy ako len dobrú kúpu. Ale to dnes vie každý a nemá zmysel to rozpisovať, jednoducho tu máme populárny stroj. A nik to Déelke nevezme. Nikdy. A ja vám poviem svoju pravdu o tom, aký V-Strom naozaj je.  


Vylepšovanie dobrého

V roku 2004 svet spoznal model DL650 a stal sa hitom, v roku 2012 prišla druhá generácia a teraz tu máme absolútnu obmenu už po 5. rokoch. Dlhé modlenie majiteľov už bolo dávno vypočuté a tak aj teraz tu máme štandardnú verziu a XT, tá má vypletané kolesá, kde veľkosť sedemnásť vzadu a devätnásť vpredu ostáva ako v základe, pribudla ochrana motora v spodnej časti a deflektor rúk. Výrazné predné svetlá dodávajú už dlhej stavbe pocit subtílnosti, pri sedení som cítil, že predná časť nemá konca. Motor má inovovaný systém digitálneho vstrekovania paliva, nová nikel-kremíková-karbidová povlaková technológia vo valcoch má svoj základ v pretekoch a zariadi lepší odvod tepla a dlhú životnosť. Bežnou v Suzuki je pomoc zvaná Low RPM Assist, mechanizmus ISC pomáha už vo viacerých modeloch a je veľmi užitočným asistentom. Nechýba ABS a trakčná kontrola STCS. Štartovanie easy start funguje ako na starších Ducati, stačí jedno stlačenie a už sa točí. V-Strom 650 sa dizajnovo priblížil verzii 1000, nie každému sa páči a nie každému sa vôbec páčil, no po cestách nejazdí každý na GS. Ja som osobne nepovažoval predošlú generáciu za sexi a teraz mám k dizajnu príjemný postoj, i keď zopár detailov by som doladil. Ale o tom neskôr.   


„Žluťásek“ na živo

Čistokrvný Japonec DL (štartuje od 7 990 Eur) stojí zhruba toľko čo aj konkurencia, tak cenovo to ani neriešim, je to približne rovnaké, vynechávam Hondu NC a svoje porovnávanie ustálim na Tracer 700 a Versys 650. Verzia XT sa im totiž cenovo vyrovnáva. Keď si V-Strom obzerám, profil sa mi páči ale „kukuč“ vpredu až tak nie. Ale prežiť to viem. Odzadu sa to dá (pre mňa typické) a celkovo považujem dizajn za vydarený. Keď si sadnem na nižšie sedadlo ako mala predošlá generácia, mám pocit strašne dlhej motorky. Bohužiaľ je „rajd“ užší, nie ako sa stávalo v minulosti, no viac otvoriť ruky plus trocha pridať na šírke a o pár stupňov posunúť sklon dopredu. Riešim síce 0,5 -1,0 cm, no mne by to vyhovovalo viac. Riešenie? Objednať tie, ktoré sú na DL1000 a hotovo. Posed v nohách nemá chybu a sklon chrbta ku motocyklu má pri mojej výške 175 cm ideálne rozloženie. Predná časť sa ladiť nedá, zadnú som jemne zmäkčil a zaradil jednotku. Keď som už mal zopár desiatok kilometrov v kolesách, uznal som skvelú prevodovku a ABS. Príjemne naladené radenie a vždy „nájditeľný“ neutrál poteší. Hneď sa aj priznám, najprv som sa necítil dobre. Nevedel som sa zladiť a až neskôr som pochopil ako V-Strom používať. Ja som ho chcel naháňať, športovať a užívať si skvelé odladenie podvozku i keď vpredu tvrdšieho chovania. Nechápal som ho a on ma trestal. Keď som začal cestovať a využívať celé spektrum krútiaceho momentu, ktoré nemalo konca, zrazu naše priateľstvo nabralo iný smer. Pravda je, mám v tejto triede rád Versys 650, jeho fun povahu a chovanie. Pre mňa je asi lepším náradím, no DL650XT je jednoducho lepšia motorka a vysvetlím aj prečo. Keď som „kuriatkovskú Déelku“ začal používať a nie zneužívať, fungovala na 100% ako sa na danú triedu očakáva. Príjemná trakcia zlepšovala už i tak bezpečné chovanie podvozku. Najprv som šomral, prečo nemá od litra antihoppingovú spojku a brzdenie v zákrutách, len u slabšej verzie to nie je potrebné. Motor má také to lineárne príjemné fungovanie, ktoré netreba vysoko točiť. To sa prejavuje na slušnej spotrebe pri bežnom používaní do päť litrov na sto kilometrov. Tu začína devíza populárneho modelu. V-Strom si zoberiem do práce – ideálne, na nákup alebo okolo komína – skvelé, na výlet až za hranice normálnosti – úžasné. Kamkoľvek si ho vezmete, svoju úlohu plní bez reptania. Originálne kufre a príslušenstvo je cenovo dostupné, kufre sú v dvoch veľkostiach (top-case) a bočné nepotrebujú žiadne nosiče ako je dnes bežné, nasúvajú sa priamo do podsedlovej časti. Navyše pasuje jeden kľúč od zapaľovania na všetko. Dostatočné plexi, ktoré sa na štyroch imbusoch dá ladiť (nepotreboval som vyššie plexi), dole prípojka, ktorá nevyzerá ako domontovaná (Versys 650) a taktiež ukazovateľ zaradenej rýchlosti umne vložený do prehľadnej prístrojovej dosky. Pocitovo je Suzuki DL650XT takmer rovnaká ako bežná verzia, je len na zákazníkoch či dajú pár stoviek naviac. Kolesá v zlatej a výplet na bezdušových pneumatikách je sexi a hlavne má svoje praktické vlastnosti. Spodný plast nie je až tak odolný a časť vedenia výfukového potrubia je stále na rane. Výhoda je obrovské množstvo doplnkov na tento model, kvantum firiem ponúka toho dostatok a nie je to ani na inzerát predám manželku – obliekam turistu. Teda vrátim sa ku pocitom, pri jazde má dostatok informácii na prednej časti, neriešim aká veľkosť kolesa tam je, všetko ide samo a bez zákerností. Jemne nadnesene by som to skôr prirovnal ku KTM 1050, podvozku a chovaniu zároveň. Motor netreba držať pod krkom a len rozumne využívať dosť široké pásmo otáčok, ktoré mu nevadí ani skoršie radenie nahor. Výkon motora, 70 koní, tak schvaľujem ako dostatočný pre tento stroj. Brzdná sústava ako aj trakcia je naozaj „pracne“ doladená a funguje pre jazdca, má dobrú citlivosť a odozvu. Chválim a možno staviam na vrchol celej univerzálnosti „stromčeka“, tu sa Suzuki predviedla. Mám „tušáka“, že príchodom novej GSX-R 1000, ktorú testovala naša redakcia na Hungaroringu sa veľa vecí zmenilo. Na tomto superšportovom stroji sa tím testovacích jazdcov vyzúril a je to cítiť aj na menších a iných modeloch značky Suzuki. Teším sa. Podvozok na nerovnostiach a zhoršenej ceste funguje presne ako aj trakcia na dvojke zvláda udržať stroj pre menej skúsených jazdcov v priamom smere, aj tak si myslím, že v náročnejšom teréne to nebude ono, no priznávam sa, že som to neskúšal. V postupe dní som si zvykol aj na rajd, ktorý som hneď na začiatku hanil a chválil som si spätné zrkadlá, ktoré svojim tvarom ukazujú za chrbtom najviac možného a všetko. Škoda len, že na pohľad sú fakt otrasné :-(. Ale fungujú čo je ich účelom. Len ten „nedizajn“ štvorca …áááá. Prístrojovka dá to čo treba,prepínam pekne palcom pri jazde a to sa mi páči. Všetko čo chcem tam mám a je to čitateľné. Trakciu si viem upraviť počas jazdy a to tiež poteší.  


Je V-Strom najlepšia investícia?

Euro 4 spustilo vietor na motocyklových trhoch a inovovaný V-Strom 650 doniesol to, čo chce zákazník. A ten potreboval univerzálnosť a spoľahlivosť za rozumné peniaze. Tento motocykel v reálnom pohľade môžem prehlásiť za to najrozumnejšie prierezom tried. Viac by som sa vyjašil na Versyse alebo sa pozabával na Tracer 700, mimo to sa mi páči Yamaha najviac. Ale pravda je jednoducho len táto jedna, DL650 je symbiózou všetkého čo je na cestovanie a užívanie treba. A Suzuki to zvládla na jednotku. Pritom len málo zákazníkov vie, že originálne ND Suzuki sú mnohokrát ďaleko lacnejšie ako aftermarket. Existujú rôzne „setovania“ spotrebných dielov u Suzuki, na ktorých sa dá veľa mincí ušetriť. Druhá výhoda je ich rozšírenosť čo zabezpečuje dostatok bežného spotrebného tovaru na servisovanie na cestách. To má aj druhú stranu mince, je ich veľa a to znižuje ich cenu na trhu jazdeniek. Cez to všetko je to najrozumnejšia kúpa, ktorá nemusí byť pre každého najlepšia. Často testujem motorky srdcom a tu to treba tiež. No Suza vyhráva rozumom a valcuje všetko ostatné. Jej univerzálnosť je dokonalá a nemám nič čo by som vytkol. A keď si zoberiete fakt, že je to motorka, ktorá jazdí a jazdí a jazdí a… nezmar jeden.


 Suzuki V-Strom DL650XT ABS

Cena: 8 390 Eur (7 990 Eur zákl. verzia) 2017

Motor: 645 ccm, 8 ventilov, DOHC, V2

Výkon: 70 k pri 8 800 ot./min.

Krút. moment: 62 Nm pri 6 500 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hliníkových profilov

Rozmery (DxŠxV): 2 275 x 835 x 1 405 mm

Hmotnosť: 213 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 560mm

Výška sedla: 830 mm

Objem pal. nádrže: 20 l

Pneu: vpredu: 110/80-19, vzadu: 150/70-17  


Motocykel na test zapožičal: MSC – Suzuki Slovensko, o. z., Bratislava  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 10 / 2017

Text: Dušan „Campa“ Lysák, foto: Vlado Brniak

Suzuki V-Strom 650XT ABS – ALBUM K TESTU MOTOMAGAZIN 10/17

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri