V roku
2004 svet spoznal model DL650 a stal sa hitom, v roku 2012 prišla
druhá generácia a teraz tu máme absolútnu obmenu už po 5. rokoch. Dlhé
modlenie majiteľov už bolo dávno vypočuté a tak aj teraz tu máme štandardnú
verziu a XT, tá má vypletané kolesá, kde veľkosť sedemnásť vzadu
a devätnásť vpredu ostáva ako v základe, pribudla ochrana motora
v spodnej časti a deflektor rúk. Výrazné predné svetlá dodávajú už
dlhej stavbe pocit subtílnosti, pri sedení som cítil, že predná časť nemá
konca. Motor má inovovaný systém digitálneho vstrekovania paliva, nová nikel-kremíková-karbidová
povlaková technológia vo valcoch má svoj základ v pretekoch a zariadi
lepší odvod tepla a dlhú životnosť. Bežnou v Suzuki je pomoc zvaná
Low RPM Assist, mechanizmus ISC pomáha už vo viacerých modeloch a je veľmi
užitočným asistentom. Nechýba ABS a trakčná kontrola STCS. Štartovanie
easy start funguje ako na starších Ducati, stačí jedno stlačenie a už sa
točí. V-Strom 650 sa dizajnovo priblížil verzii 1000, nie každému sa páči
a nie každému sa vôbec páčil, no po cestách nejazdí každý na GS. Ja som
osobne nepovažoval predošlú generáciu za sexi a teraz mám k dizajnu
príjemný postoj, i keď zopár detailov by som doladil. Ale o tom
neskôr.
„Žluťásek“ na živo
Čistokrvný
Japonec DL (štartuje od 7 990 Eur) stojí zhruba toľko čo aj konkurencia,
tak cenovo to ani neriešim, je to približne rovnaké, vynechávam Hondu NC
a svoje porovnávanie ustálim na Tracer 700 a Versys 650. Verzia XT sa
im totiž cenovo vyrovnáva.
Keď si
V-Strom obzerám, profil sa mi páči ale „kukuč“ vpredu až tak nie. Ale
prežiť to viem. Odzadu sa to dá (pre mňa typické) a celkovo považujem
dizajn za vydarený. Keď si sadnem na nižšie sedadlo ako mala predošlá
generácia, mám pocit strašne dlhej motorky. Bohužiaľ je „rajd“ užší, nie ako sa
stávalo v minulosti, no viac otvoriť ruky plus trocha pridať na šírke
a o pár stupňov posunúť sklon dopredu. Riešim síce 0,5 -1,0 cm, no mne by to
vyhovovalo viac. Riešenie? Objednať tie, ktoré sú na DL1000 a hotovo. Posed
v nohách nemá chybu a sklon chrbta ku motocyklu má pri mojej výške 175 cm ideálne rozloženie.
Predná časť sa ladiť nedá, zadnú som jemne zmäkčil a zaradil jednotku. Keď
som už mal zopár desiatok kilometrov v kolesách, uznal som skvelú prevodovku
a ABS. Príjemne naladené radenie a vždy „nájditeľný“ neutrál poteší.
Hneď sa aj priznám, najprv som sa necítil dobre. Nevedel som sa zladiť
a až neskôr som pochopil ako V-Strom používať. Ja som ho chcel naháňať,
športovať a užívať si skvelé odladenie podvozku i keď vpredu
tvrdšieho chovania. Nechápal som ho a on ma trestal. Keď som začal
cestovať a využívať celé spektrum krútiaceho momentu, ktoré nemalo konca, zrazu
naše priateľstvo nabralo iný smer. Pravda je, mám v tejto triede rád
Versys 650, jeho fun povahu a chovanie. Pre mňa je asi lepším náradím, no
DL650XT je jednoducho lepšia motorka a vysvetlím aj prečo. Keď som „kuriatkovskú
Déelku“ začal používať a nie zneužívať, fungovala na 100% ako sa na danú
triedu očakáva. Príjemná trakcia zlepšovala už i tak bezpečné chovanie
podvozku. Najprv som šomral, prečo nemá od litra antihoppingovú spojku
a brzdenie v zákrutách, len u slabšej verzie to nie je potrebné.
Motor má také to lineárne príjemné fungovanie, ktoré netreba vysoko točiť. To
sa prejavuje na slušnej spotrebe pri bežnom používaní do päť litrov na sto
kilometrov. Tu začína devíza populárneho modelu. V-Strom si zoberiem do práce –
ideálne, na nákup alebo okolo komína – skvelé, na výlet až za hranice
normálnosti – úžasné. Kamkoľvek si ho vezmete, svoju úlohu plní bez reptania.
Originálne kufre a príslušenstvo je cenovo dostupné, kufre sú v dvoch
veľkostiach (top-case) a bočné nepotrebujú žiadne nosiče ako je dnes
bežné, nasúvajú sa priamo do podsedlovej časti. Navyše pasuje jeden kľúč od
zapaľovania na všetko. Dostatočné plexi, ktoré sa na štyroch imbusoch dá ladiť
(nepotreboval som vyššie plexi), dole prípojka, ktorá nevyzerá ako domontovaná
(Versys 650) a taktiež ukazovateľ zaradenej rýchlosti umne vložený do
prehľadnej prístrojovej dosky.
Pocitovo
je Suzuki DL650XT takmer rovnaká ako bežná verzia, je len na zákazníkoch či
dajú pár stoviek naviac. Kolesá v zlatej a výplet na bezdušových
pneumatikách je sexi a hlavne má svoje praktické vlastnosti. Spodný plast
nie je až tak odolný a časť vedenia výfukového potrubia je stále na rane.
Výhoda je obrovské množstvo doplnkov na tento model, kvantum firiem ponúka toho
dostatok a nie je to ani na inzerát predám manželku – obliekam turistu.
Teda vrátim sa ku pocitom, pri jazde má dostatok informácii na prednej časti,
neriešim aká veľkosť kolesa tam je, všetko ide samo a bez zákerností.
Jemne nadnesene by som to skôr prirovnal ku KTM 1050, podvozku a chovaniu
zároveň. Motor netreba držať pod krkom a len rozumne využívať dosť široké
pásmo otáčok, ktoré mu nevadí ani skoršie radenie nahor. Výkon motora, 70 koní,
tak schvaľujem ako dostatočný pre tento stroj. Brzdná sústava ako aj trakcia je
naozaj „pracne“ doladená a funguje pre jazdca, má dobrú citlivosť
a odozvu. Chválim a možno staviam na vrchol celej univerzálnosti „stromčeka“,
tu sa Suzuki predviedla. Mám „tušáka“, že príchodom novej GSX-R 1000, ktorú
testovala naša redakcia na Hungaroringu sa veľa vecí zmenilo. Na tomto superšportovom
stroji sa tím testovacích jazdcov vyzúril a je to cítiť aj na menších
a iných modeloch značky Suzuki. Teším sa.
Podvozok
na nerovnostiach a zhoršenej ceste funguje presne ako aj trakcia na dvojke
zvláda udržať stroj pre menej skúsených jazdcov v priamom smere, aj tak si
myslím, že v náročnejšom teréne to nebude ono, no priznávam sa, že som to
neskúšal. V postupe dní som si zvykol aj na rajd, ktorý som hneď na
začiatku hanil a chválil som si spätné zrkadlá, ktoré svojim tvarom
ukazujú za chrbtom najviac možného a všetko. Škoda len, že na pohľad sú
fakt otrasné :-(.
Ale fungujú čo je ich účelom. Len ten „nedizajn“ štvorca …áááá. Prístrojovka
dá to čo treba,prepínam pekne palcom
pri jazde a to sa mi páči. Všetko čo chcem tam mám a je to čitateľné.
Trakciu si viem upraviť počas jazdy a to tiež poteší.
Je V-Strom najlepšia investícia?
Euro 4
spustilo vietor na motocyklových trhoch a inovovaný V-Strom 650 doniesol
to, čo chce zákazník. A ten potreboval univerzálnosť a spoľahlivosť
za rozumné peniaze. Tento motocykel v reálnom pohľade môžem prehlásiť za
to najrozumnejšie prierezom tried. Viac by som sa vyjašil na Versyse alebo sa
pozabával na Tracer 700, mimo to sa mi páči Yamaha najviac. Ale pravda je
jednoducho len táto jedna, DL650 je symbiózou všetkého čo je na cestovanie
a užívanie treba. A Suzuki to zvládla na jednotku. Pritom len málo
zákazníkov vie, že originálne ND Suzuki sú mnohokrát ďaleko lacnejšie ako
aftermarket. Existujú rôzne „setovania“ spotrebných dielov u Suzuki, na
ktorých sa dá veľa mincí ušetriť. Druhá výhoda je ich rozšírenosť čo
zabezpečuje dostatok bežného spotrebného tovaru na servisovanie na cestách. To
má aj druhú stranu mince, je ich veľa a to znižuje ich cenu na trhu
jazdeniek. Cez to všetko je to najrozumnejšia kúpa, ktorá nemusí byť pre
každého najlepšia. Často testujem motorky srdcom a tu to treba tiež. No
Suza vyhráva rozumom a valcuje všetko ostatné. Jej univerzálnosť je
dokonalá a nemám nič čo by som vytkol. A keď si zoberiete fakt, že je
to motorka, ktorá jazdí a jazdí a jazdí a… nezmar jeden.
Suzuki V-Strom DL650XT ABS
Cena: 8 390 Eur (7 990 Eur zákl.
verzia) 2017
Motor: 645 ccm, 8 ventilov, DOHC, V2
Výkon: 70 k pri 8 800 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 6 500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný
z hliníkových profilov
Rozmery (DxŠxV): 2 275 x 835 x 1 405 mm
Hmotnosť: 213 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 560mm
Výška sedla: 830 mm
Objem pal. nádrže: 20 l
Pneu: vpredu: 110/80-19, vzadu: 150/70-17
Motocykel
na test zapožičal: MSC – Suzuki
Slovensko, o. z., Bratislava
Test bol uverejnený
v časopise Motomagazin 10 / 2017
Text:
Dušan „Campa“ Lysák, foto: Vlado
Brniak
Suzuki V-Strom 650XT ABS – ALBUM K TESTU MOTOMAGAZIN 10/17
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.