Connect with us

Testy a recenzie

Test Suzuki GSR600

Publikovaný

on

Univerzál s dušou športovca
Trieda naked 600 je v našej krajine najrozšírenejšou (mimo skútrov) a z pohľadu využiteľnosti na našich cestách aj najlogickejšou. Je teda bežné, že väčšina kupujúcich siahne hlavne po novinkách z tejto triedy. Pred pár rokmi sa do tejto kategórie pridala aj Suzuki. Ich Bandit už nestíhal konkurovať ostrejšej Yamahe a Honde a jeho charakter by sa dal viac nazvať turistický. Preto prišla Suzuki s modelom GSR, ktorý je ostrejší, živší, jednoducho športovejší.

Superšportová technika
Po technickej stránke sa GSR vyrovnáva silnej špičke v triede. Tak ako aj konkurencia, aj GSR vychádza so superšportového modelu 600. Je to ideálny základ pre dobré jazdné vlastnosti. Motor je teda upravené srdce s GSX-R 600 s rovnakou 32 bitovou riadiacou jednotkou a vstrekovaním paliva. Rovnako z rady GSX-R prevzala systém SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) vyvinutý pre kategóriu R. Ten zaisťuje plynulejší nárast výkonu, v prípade GSR vyladený viac do nižších a stredných otáčok. Samozrejmosťou na športovom naháči je pevný a ľahký hliníkový rám, liatinové disky a silné 310 mm brzdy Tokico. Zadný a predné tlmiče sa dajú nastaviť, aby najlepšie vyhovovali hmotnosti jazdca. Rázvor osí kolies je iba 1 440 mm, čo predurčuje motocykel k obratnému manévrovaniu. Veľmi tomu pomáha aj poloha jazdca. Tá je vďaka najnižšiemu sedlu v triede (785mm) zasadená hlboko do motocykla a výrazne znižuje celé ťažisko. Suchá váha GSR je 183 kg, ale vďaka nízko položenému ťažisku máte pri manévrovaní pocit, že má tak 160 kg.

Dizajnová parádička
Dizajnovo GSR nijako nezaostáva za konkurenciou. Agresívne predné svetlo a moderný dizajn pôsobí štýlovo. Výborný nápad sú integrované smerovky v nádrži, čo je celkovo silná stránka Suzuki . Veľmi vydarená je najmä zadná časť GSR. Koncovky výfukov a zadné svetlá pripomínajú trochu štyri výfuky MV Agusty. Pri zadnej časti GSR som bol až hypnotizovaný pohľadom na štyri kruhy. Čo je veľmi potešujúca správa, že koncovky nemajú iba estetickú funkciu, ale vydávajú lahodný zvuk 600-vkového motora. Väčšina motoriek v tejto kategórií je tak tichá, že ani neviete keď okolo vás prefrčia. Suzuki za sebou zanechá peknú, ostrú zvukovú kulisu.

Univerzálny stroj
GSR na prvý pohľad neukáže svoje silné stránky. Nevšimnete si ako komponenty tvoria dokopy výborný motocykel. Poloha jazdca je klasická vzpriamená, sedlo je pomerne nízko a to veľmi dobre prispieva k pocitu bezpečnej jazdy. Na križovatkách si obidve nohy položíte na zem aj ak máte 160 cm. Rovnako dobre je zvolená ergonómia riadidiel. Posed je uvoľnený až relaxačný. Bez problémov si sedle užijete 200-300 km bez akýchkoľvek problémov. Čo je ale na GSR najsilnejšia stránka? Jedna z tých najpríjemnejších vecí bola jej ovládateľnosť. Podvozok napriek klasickej vidlici a kyvke odvádza perfektnú prácu. Je veľmi stabilný a rád sa hrá. Je mu jedno, či kľučkujete v zápche, režete ostrý vracák, alebo tiahlu nekonečnú zákrutu. Chová sa neutrálne a dostatočne predvídavo. Po meste som s absolútnou radosťou jazdil medzi pomalšími autami a cítil som sa ako na väčšom skútri. Mimo mesta sa GSR dokáže zmeniť na výbornú cestovnú turistiku. Je veľmi pohodlná a jednoduchá. Jazdenie po okolí mesta mi pôsobilo doslova relax. Jediné čo vám trochu znepríjemní cestu je nápor vetra. Bez kapotáže je rýchlosť do 130 km/h znesiteľná, ale dlhá jazda v tejto rýchlosti spôsobí večernú masáž krku. Čo som mal najradšej, bola schopnosť zmeniť sa na športovú hračku. Podvozok sa správa úplne rovnako stabilne pod plnou paľbou ako pri bežnej jazde. To znamená, že nemusíte ani dravo vysadať zo sedla. Stačí to proste pustiť dole. Hĺbka náklonov sa vďaka nízkemu ťažisku ľahko stupňuje. Pokiaľ máte skúseností v pohode v zákrutách udržíte krok so superšportmi. Samozrejme výkon motora je tesne pod 100 koní a pokiaľ si chcete dopriať radosť musíte ho poriadne vytočiť. Jednoznačne to chce otáčky na päť ciferných hodnotách. Motor dokáže veľmi plynule prejsť z bežného turistu na úroveň šprintujúceho atléta. Necháva sa veľmi ľahko vytáčať až do maximálnych otáčok, alebo naopak hravo spomalí podľa potreby aj s prudším podradením o dva stupne. Ak sa práve učíte, alebo zlepšujete svoje schopnosti oceníte pri šantení ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Rovnako si obľúbite aj prednú brzdu, ktorá funguje ideálne. V každom režime jazdy ponúkne presne to, čo potrebujete a môžete ju ľahko ovládať aj jedným prstom.

Všestranný …
Bolo pre mňa až prekvapením ako sa GSR dokáže v zlomku sekundy meniť z cestovnej turistiky na veľký mestský skúter a hneď na to na rýchlu, obratnú strelu. Je to presne ten motocykel, čo vám odporučím ak ste na začiatku a chcete dobre vyzerať a fakt dobre jazdiť. Zvládne ho naozaj široké spektrum jazdcov. Čo je ale zaujímavé dokáže ponúknuť plnohodnotné zvezenie aj skúsenému borcovi a to už nie všetci naháči zvládnu. Veľmi mi pripomínal schopnosti nového Horneta. Ten je síce trochu ostrejší, ale aj náročnejší pre začiatočníka.

Suzuki GSR600
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 67 x 42,5 mm
Zdvihový objem: 599,4 ccm
Kompresný pomer: 12,5 : 1
Max. výkon: výrobca neudáva
Max. krútiaci moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 090 x 775 x 1 075 mm
Rázvor: 1 400 mm
Výška sedla: 775 mm
Objem palivovej nádrže: 16,5 l
Pneu: vpredu: 120/70 ZR 17, vzadu: 180/55 ZR 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, priemer klzákov 43 mm, vzadu: jeden centrálne uložený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 310 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 183 kg
Cena: 7 590 ? (228 656 Sk)
plus – živý motor, športový podvozok, výkonné brzdy
minus – nižší výkon v nízkych otáčkach

Text a foto: Motomagazin
Článok bol publikovaný v Motomagazine č: 07-08 / 2008

Test Suzuki GSR600

4 komentáre

1 komentár

  1. misi

    22. marca 2009 at 10:38

    K mínusom by som ešte pridal abnormálne úzke riadidlá, klasickú prednú vidlicu (je pravda, že obrátená nie je z rovna príliiš typická pre strednú triedu naked bikov 😕) , potrebovala by už aj facelift. Ale inak je to pekný motocykel 👋

  2. traffic

    22. marca 2009 at 14:44

    Mne tie uzke riadidla vyhovuju, ale asi mam subtilnejsiu postavu, USD vidla by bola naozaj namieste a tam pani inzinieri zo Suzuki naozaj nemuseli setrit 😟 … U mna rozhodol oproti ostatnym 6kilam zo spominanej triedy predovsetkym vzhlad (aj ked to je pre kazdeho vec cisto subjektivna). Myslim, ze na GSR-ke fuka o nieco viac ako na ostatnych nahacoch, co je asi sposobene prave tymi integrovanymi smerovkami v nadrzi, ktore prudiaci vzduch este viac smeruju priamo do hrude a pod prilbu. Bezplatne cestovanie po dialnici vyuzivam na rychly presun a len ak je to naozaj potrebne, pretoze je to poriadne martýrium. Cez leto chcem kupit poriadne nevzhladny stit a uvidim ci sa tym nieco zlepsi, lebo sa chystam na trochu zahranicnej turistiky a asi sa nevyhnem dialniciam 😟 Myslim, ze po CBF 250 som nespravil zly krok, ale ked vidim tie nase cesty po zime je to na zaplakanie a v buducnosti sa asi presuniem k niecomu ako je Strom alebo GS.

  3. moto46

    26. marca 2009 at 19:22

    Prave si ju chcem kupit

  4. misi

    26. marca 2009 at 21:13

    moto46 A nie je to ešte skoro na tvoj vek 😕

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri