Univerzál s dušou športovca
Trieda naked 600 je v našej krajine najrozšírenejšou (mimo skútrov) a z pohľadu využiteľnosti na našich cestách aj najlogickejšou. Je teda bežné, že väčšina kupujúcich siahne hlavne po novinkách z tejto triedy. Pred pár rokmi sa do tejto kategórie pridala aj Suzuki. Ich Bandit už nestíhal konkurovať ostrejšej Yamahe a Honde a jeho charakter by sa dal viac nazvať turistický. Preto prišla Suzuki s modelom GSR, ktorý je ostrejší, živší, jednoducho športovejší.
Superšportová technika Po technickej stránke sa GSR vyrovnáva silnej špičke v triede. Tak ako aj konkurencia, aj GSR vychádza so superšportového modelu 600. Je to ideálny základ pre dobré jazdné vlastnosti. Motor je teda upravené srdce s GSX-R 600 s rovnakou 32 bitovou riadiacou jednotkou a vstrekovaním paliva. Rovnako z rady GSX-R prevzala systém SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) vyvinutý pre kategóriu R. Ten zaisťuje plynulejší nárast výkonu, v prípade GSR vyladený viac do nižších a stredných otáčok. Samozrejmosťou na športovom naháči je pevný a ľahký hliníkový rám, liatinové disky a silné 310 mm brzdy Tokico. Zadný a predné tlmiče sa dajú nastaviť, aby najlepšie vyhovovali hmotnosti jazdca. Rázvor osí kolies je iba 1 440 mm, čo predurčuje motocykel k obratnému manévrovaniu. Veľmi tomu pomáha aj poloha jazdca. Tá je vďaka najnižšiemu sedlu v triede (785mm) zasadená hlboko do motocykla a výrazne znižuje celé ťažisko. Suchá váha GSR je 183 kg, ale vďaka nízko položenému ťažisku máte pri manévrovaní pocit, že má tak 160 kg.
Dizajnová parádička Dizajnovo GSR nijako nezaostáva za konkurenciou. Agresívne predné svetlo a moderný dizajn pôsobí štýlovo. Výborný nápad sú integrované smerovky v nádrži, čo je celkovo silná stránka Suzuki . Veľmi vydarená je najmä zadná časť GSR. Koncovky výfukov a zadné svetlá pripomínajú trochu štyri výfuky MV Agusty. Pri zadnej časti GSR som bol až hypnotizovaný pohľadom na štyri kruhy. Čo je veľmi potešujúca správa, že koncovky nemajú iba estetickú funkciu, ale vydávajú lahodný zvuk 600-vkového motora. Väčšina motoriek v tejto kategórií je tak tichá, že ani neviete keď okolo vás prefrčia. Suzuki za sebou zanechá peknú, ostrú zvukovú kulisu.
Univerzálny stroj GSR na prvý pohľad neukáže svoje silné stránky. Nevšimnete si ako komponenty tvoria dokopy výborný motocykel. Poloha jazdca je klasická vzpriamená, sedlo je pomerne nízko a to veľmi dobre prispieva k pocitu bezpečnej jazdy. Na križovatkách si obidve nohy položíte na zem aj ak máte 160 cm. Rovnako dobre je zvolená ergonómia riadidiel. Posed je uvoľnený až relaxačný. Bez problémov si sedle užijete 200-300 km bez akýchkoľvek problémov. Čo je ale na GSR najsilnejšia stránka? Jedna z tých najpríjemnejších vecí bola jej ovládateľnosť. Podvozok napriek klasickej vidlici a kyvke odvádza perfektnú prácu. Je veľmi stabilný a rád sa hrá. Je mu jedno, či kľučkujete v zápche, režete ostrý vracák, alebo tiahlu nekonečnú zákrutu. Chová sa neutrálne a dostatočne predvídavo. Po meste som s absolútnou radosťou jazdil medzi pomalšími autami a cítil som sa ako na väčšom skútri. Mimo mesta sa GSR dokáže zmeniť na výbornú cestovnú turistiku. Je veľmi pohodlná a jednoduchá. Jazdenie po okolí mesta mi pôsobilo doslova relax. Jediné čo vám trochu znepríjemní cestu je nápor vetra. Bez kapotáže je rýchlosť do 130 km/h znesiteľná, ale dlhá jazda v tejto rýchlosti spôsobí večernú masáž krku. Čo som mal najradšej, bola schopnosť zmeniť sa na športovú hračku. Podvozok sa správa úplne rovnako stabilne pod plnou paľbou ako pri bežnej jazde. To znamená, že nemusíte ani dravo vysadať zo sedla. Stačí to proste pustiť dole. Hĺbka náklonov sa vďaka nízkemu ťažisku ľahko stupňuje. Pokiaľ máte skúseností v pohode v zákrutách udržíte krok so superšportmi. Samozrejme výkon motora je tesne pod 100 koní a pokiaľ si chcete dopriať radosť musíte ho poriadne vytočiť. Jednoznačne to chce otáčky na päť ciferných hodnotách. Motor dokáže veľmi plynule prejsť z bežného turistu na úroveň šprintujúceho atléta. Necháva sa veľmi ľahko vytáčať až do maximálnych otáčok, alebo naopak hravo spomalí podľa potreby aj s prudším podradením o dva stupne. Ak sa práve učíte, alebo zlepšujete svoje schopnosti oceníte pri šantení ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Rovnako si obľúbite aj prednú brzdu, ktorá funguje ideálne. V každom režime jazdy ponúkne presne to, čo potrebujete a môžete ju ľahko ovládať aj jedným prstom.
Všestranný … Bolo pre mňa až prekvapením ako sa GSR dokáže v zlomku sekundy meniť z cestovnej turistiky na veľký mestský skúter a hneď na to na rýchlu, obratnú strelu. Je to presne ten motocykel, čo vám odporučím ak ste na začiatku a chcete dobre vyzerať a fakt dobre jazdiť. Zvládne ho naozaj široké spektrum jazdcov. Čo je ale zaujímavé dokáže ponúknuť plnohodnotné zvezenie aj skúsenému borcovi a to už nie všetci naháči zvládnu. Veľmi mi pripomínal schopnosti nového Horneta. Ten je síce trochu ostrejší, ale aj náročnejší pre začiatočníka.
Suzuki GSR600 MOTOR Typ: kvapalinou chladený štvortaktný štvorvalec, rozvod DOHC, 16 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 67 x 42,5 mm
Zdvihový objem: 599,4 ccm
Kompresný pomer: 12,5 : 1
Max. výkon: výrobca neudáva
Max. krútiaci moment: výrobca neudáva
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 090 x 775 x 1 075 mm
Rázvor: 1 400 mm
Výška sedla: 775 mm
Objem palivovej nádrže: 16,5 l
Pneu: vpredu: 120/70 ZR 17, vzadu: 180/55 ZR 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, priemer klzákov 43 mm, vzadu: jeden centrálne uložený tlmič pruženia
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 310 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 183 kg
Cena: 7 590 ? (228 656 Sk)
– živý motor, športový podvozok, výkonné brzdy
– nižší výkon v nízkych otáčkach
Text a foto: Motomagazin
Článok bol publikovaný v Motomagazine č: 07-08 / 2008
K mínusom by som ešte pridal abnormálne úzke riadidlá, klasickú prednú vidlicu (je pravda, že obrátená nie je z rovna príliiš typická pre strednú triedu naked bikov 😕) , potrebovala by už aj facelift. Ale inak je to pekný motocykel 👋
Mne tie uzke riadidla vyhovuju, ale asi mam subtilnejsiu postavu, USD vidla by bola naozaj namieste a tam pani inzinieri zo Suzuki naozaj nemuseli setrit 😟 … U mna rozhodol oproti ostatnym 6kilam zo spominanej triedy predovsetkym vzhlad (aj ked to je pre kazdeho vec cisto subjektivna). Myslim, ze na GSR-ke fuka o nieco viac ako na ostatnych nahacoch, co je asi sposobene prave tymi integrovanymi smerovkami v nadrzi, ktore prudiaci vzduch este viac smeruju priamo do hrude a pod prilbu. Bezplatne cestovanie po dialnici vyuzivam na rychly presun a len ak je to naozaj potrebne, pretoze je to poriadne martýrium. Cez leto chcem kupit poriadne nevzhladny stit a uvidim ci sa tym nieco zlepsi, lebo sa chystam na trochu zahranicnej turistiky a asi sa nevyhnem dialniciam 😟 Myslim, ze po CBF 250 som nespravil zly krok, ale ked vidim tie nase cesty po zime je to na zaplakanie a v buducnosti sa asi presuniem k niecomu ako je Strom alebo GS.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
misi
22. marca 2009 at 10:38
K mínusom by som ešte pridal abnormálne úzke riadidlá, klasickú prednú vidlicu (je pravda, že obrátená nie je z rovna príliiš typická pre strednú triedu naked bikov 😕) , potrebovala by už aj facelift. Ale inak je to pekný motocykel 👋
traffic
22. marca 2009 at 14:44
Mne tie uzke riadidla vyhovuju, ale asi mam subtilnejsiu postavu, USD vidla by bola naozaj namieste a tam pani inzinieri zo Suzuki naozaj nemuseli setrit 😟 … U mna rozhodol oproti ostatnym 6kilam zo spominanej triedy predovsetkym vzhlad (aj ked to je pre kazdeho vec cisto subjektivna). Myslim, ze na GSR-ke fuka o nieco viac ako na ostatnych nahacoch, co je asi sposobene prave tymi integrovanymi smerovkami v nadrzi, ktore prudiaci vzduch este viac smeruju priamo do hrude a pod prilbu. Bezplatne cestovanie po dialnici vyuzivam na rychly presun a len ak je to naozaj potrebne, pretoze je to poriadne martýrium. Cez leto chcem kupit poriadne nevzhladny stit a uvidim ci sa tym nieco zlepsi, lebo sa chystam na trochu zahranicnej turistiky a asi sa nevyhnem dialniciam 😟 Myslim, ze po CBF 250 som nespravil zly krok, ale ked vidim tie nase cesty po zime je to na zaplakanie a v buducnosti sa asi presuniem k niecomu ako je Strom alebo GS.
moto46
26. marca 2009 at 19:22
Prave si ju chcem kupit
misi
26. marca 2009 at 21:13
moto46 A nie je to ešte skoro na tvoj vek 😕