Šéf motocyklového priemyslu reaguje na správy o zákaze benzínových motocyklov do roku 2040. Generálny riaditeľ Asociácie motocyklového priemyslu (MCIA) potvrdil, že by sme mohli vidieť nové oznámenie o postupnom vyraďovaní benzínových motocyklov v júli pred letnými prázdninami parlamentu Spojeného kráľovstva. Ak sa mnohým práve uľavilo, že sa jedná o Spojené kráľovstvo, bohužiaľ predčasne, čítaj ďalej.
Práve Spojené kráľovstvo je hlavným iniciátorom zmeny pod označením E-TURN, ktorý má nahradiť výrobu benzínových motoriek do roku 2040. A svoje zvrátené ideály pretláča do europarlamentu a silno bojuje za jej štandardizáciu v celej EU, napriek tomu že v EU už nie sú. Pri mopedoch je to dokonca oveľa skôr, a to konkrétne 2030.
Oznámenie verdiktu sa očakáva do konca letných prázdnin s tým, že následne bude snaha o podporu a presadenia v Európe. Tony Campbell je generálny riaditeľ britského motocyklového priemyslu.
Campbellove komentáre prichádzajú po správe zverejnenej v The Telegraph 12. mája, v ktorej sa uvádza, že by sme mohli vidieť koniec predaja všetkých nových benzínových motocyklov.
V článku sa ďalej uvádza, že „zdroje z priemyslu“ naznačili, že úplný plán bude čoskoro oznámený. Po šokujúcom predĺžení predaja nových spaľovacích automobilov premiérom Rishim Sunakom do roku 2035, britskí motorkári požadujú viac času k benzínovým alternatívam, pre budúcnosť motocyklového priemyslu.
Každopádne Angličania to majú už spočítané. Lebo sťažnosti pri pive zatiaľ nikdy nič nezmenili.
Ako sme na tom teraz?
Ako sa tento dátum blíži, mnohé značky teraz tlačia skôr na budúcnosť s otvorenými zdrojmi než na úplnú závislosť od elektriny. Je to preto, že niektorí šéfovia priemyslu veria, že súčasná technológia batérií nemôže spĺňať požiadavky všetkých motocyklových žánrov.
V Japonsku sa Suzuki zúčastňuje tohtoročných 8-hodinových vytrvalostných pretekov Suzuka na experimentálnom špeciálnom palive pre GSX-R1000R, ktoré obsahuje 40% materiálu z biologických zdrojov. Používa ho ako výskumné cvičenie na pomoc pri budúcej výrobe modelov.
Spolupracujú tiež so spoločnosťami Kawasaki, Yamaha, Honda a daľšími partnerskými značkami na výskume životaschopnosti vodíka ako paliva budúcnosti. Pre väčšie motorky sa rysuje nový spôsob, ako prekonať tento uhlíkovo neutrálny problém tým, že budeme mať spaľovacie motory na e-palivo.
Christianom Pingitz – produktový manažér BMW povedal: ,,Treba prejsť čo najskôr na e-palivá alebo syntetické palivá, aby sme sa zbavili emisií.“
E-Fuel alebo nič!
E-fuel je syntetický benzín ktorý by mal vyriešiť emisný problém a zároveň nechať nám srdciarom naše motory pod bruchom. Je jasné, že motory sa budú musieť na toto palivo prispôsobiť, ale je to vždy lepšie, ako nemať žiadnu alternatívu.
V preklade tam budeme liať niečo, čo bude prdkať konvalinky a my za to budeme platiť haldu penazí. Ďalšia alternatíva bude vodík a už len elektrina.
Mať alternatívu je nádej a to ma teší. Mať naopak len jednu možnosť je niečo, čo nemôžme nechať za každú cenu dopustiť. Lebo možnosť znamená sloboda, a tú si nemôžme nechať zobrať.
Budeš radšej liať e-fuel, plniť vodík alebo to nabiješ ?
Tak osobne dufam, ze sa to este nejako cele pokazi s tymito zakazmi a podobnymi rozhodnutiami. Dovtedy pomaly skupovat jazdenky. Ako vravis, tie budu, ale urcite pojdu strasne hore. a vidime, ako rastu ceny autam, ktore sa prestali alebo prestavaju vyrabat. Uz len o Thruxton RS Final edition bola celkom bitka 🙂 Rado
Aj stará škodovka sa dá kúpiť a už si vrak nikto nechce kúpiť. Jasné E-fuel- syntetický benzín alebo vodík. Keď počujem slovo alternatíva viem že bude na výber a to dáva trochu nádeje do tej utopie ktorú tlačia. Janko NA HRAD !
Som šťastný človek, že som prežil mladosť v 80/90tych rokoch. Všetky tie 2T motory, ktoré sa na nič nehrali, ručičkové budíky, žiadne displeje a párovanie s mobilom, motorky dizajnom vyzerali, ako motorky, a nie ako osy zo sci-fi filmu. Svet a ľudia boli ešte v poriadku. Fakt som šťastný. Už to dohŕkam aj na skútri. Len by ma zaujímalo, aké alternatívne palivá sa vyvíjajú pre stroje, ktoré najviac znečisťujú prostredie – dopravné lode, lietadlá, technické stroje
Ahoj, to ja neviem aké sa vyvíjajú palivá pre lode, ale ja by som to zas tak vážne nebral. Ono za prvé sa jedná o Angličanov a za druhé E-FUEL čiže syntetický benzín – bude benzín ktorý bude vytvorený umelo čiže tebe môže byť jedno čo tam na pumpe naleje ak to má výfuk a poletí to 200. A čí ty máš rád ručičkový budík alebo display nemá nič spoločné s týmto príspevkom. Aj ja mám rád staré motorky a moc ale zas sadni si na motorku z 80 rokov ako píšeš a dnes a to je jak porovnávať Fiat 500 a La Ferrari to je úplne iná dimenzia. Kto chce jazdiť na 40 ročnom šrote bez abs vklude môže, plný internet je vrakov. Ja som posledný čo chce elektriku aj keď v Endure vidím veľký zmysel a v mestskej mobilite a či Lojza ide na elektrickom scootri do obchodu alebo nie je mne totálne uprdele.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Jani
22. mája 2024 at 17:43
Super článok, na druhú stranu, jazdenky, čo jazdia na benzín sa budú dať kúpiť vždy. Ale ak, tak vodík/efuel
admin
24. mája 2024 at 21:09
Tak osobne dufam, ze sa to este nejako cele pokazi s tymito zakazmi a podobnymi rozhodnutiami. Dovtedy pomaly skupovat jazdenky. Ako vravis, tie budu, ale urcite pojdu strasne hore. a vidime, ako rastu ceny autam, ktore sa prestali alebo prestavaju vyrabat. Uz len o Thruxton RS Final edition bola celkom bitka 🙂 Rado
Radim "MotoBulhar" Patorčev
26. mája 2024 at 18:49
Aj stará škodovka sa dá kúpiť a už si vrak nikto nechce kúpiť. Jasné E-fuel- syntetický benzín alebo vodík. Keď počujem slovo alternatíva viem že bude na výber a to dáva trochu nádeje do tej utopie ktorú tlačia. Janko NA HRAD !
Rado
11. júna 2024 at 7:06
Som šťastný človek, že som prežil mladosť v 80/90tych rokoch. Všetky tie 2T motory, ktoré sa na nič nehrali, ručičkové budíky, žiadne displeje a párovanie s mobilom, motorky dizajnom vyzerali, ako motorky, a nie ako osy zo sci-fi filmu. Svet a ľudia boli ešte v poriadku. Fakt som šťastný. Už to dohŕkam aj na skútri. Len by ma zaujímalo, aké alternatívne palivá sa vyvíjajú pre stroje, ktoré najviac znečisťujú prostredie – dopravné lode, lietadlá, technické stroje
Radim "MotoBulhar" Patorčev
13. júna 2024 at 20:12
Ahoj, to ja neviem aké sa vyvíjajú palivá pre lode, ale ja by som to zas tak vážne nebral. Ono za prvé sa jedná o Angličanov a za druhé E-FUEL čiže syntetický benzín – bude benzín ktorý bude vytvorený umelo čiže tebe môže byť jedno čo tam na pumpe naleje ak to má výfuk a poletí to 200. A čí ty máš rád ručičkový budík alebo display nemá nič spoločné s týmto príspevkom. Aj ja mám rád staré motorky a moc ale zas sadni si na motorku z 80 rokov ako píšeš a dnes a to je jak porovnávať Fiat 500 a La Ferrari to je úplne iná dimenzia. Kto chce jazdiť na 40 ročnom šrote bez abs vklude môže, plný internet je vrakov. Ja som posledný čo chce elektriku aj keď v Endure vidím veľký zmysel a v mestskej mobilite a či Lojza ide na elektrickom scootri do obchodu alebo nie je mne totálne uprdele.