Mám pocit, že
Honda sa v posledných rokoch v triede do 125 ccm tak trochu hľadala
a na jednej strane je tu model ako Honda CBF125, ktorý predstavuje solídnu
kvalitu za rozumnú cenu a potom je tu trocha extravagancie v podobe
MXS125, naháča na malých kolesách. Zákazník hľadajúci špičkovú techniku
v klasickom strihu v tejto triede sa tak musel poobzerať niekde inde.
To sa však mení s príchodom nového naháča CB125R, ktorý so sebou prináša top
techniku a dizajn, ktorý z vás urobí stredobod záujmu zvedavého
okolia.
Člen novej a početnej rodiny
Nová 125-ka
prišla koncom roka ako príjemné prekvapenie a Honda, ktorá sa
v segmente neo retro motocyklov zatiaľ príliš neangažovala sa vďaka trojici
noviniek ukrývajúcich sa pod skratkou „CB“ zrazu ocitla medzi najaktívnejšími
v tomto segmente. Na vrchole samozrejme stojí fantastický litrový naháč,
ktorého test ste si mohli prečítať vo vydaní Motomagazinu 6/18. No a okrem
125-ky je tu potom ešte model CB300R, ktorý je postavený prakticky na rovnakej
platforme ako 125-ka. Mladý a začínajúci jazdec tak v prípade CB125R dostáva
motocykel, ktorý sa minimálne dizajnom veľmi podobá na svojho veľkoobjemového
súrodenca a má tak rovnaké možnosti stať sa súčasťou módnej vlny neo retro
motoriek so všetkým čo k tomu patrí
Dizajnová moderna
Aj keď sa bavíme
o dizajnovej klasike, tak motorka je plná moderných prvkov a dominuje
jej dizajnový minimalizmus. Na štíhle línie nádrže plynulo nadväzujú postranné
kryty chladiča, ktoré dopĺňa športová kapotáž pod motorom z ktorej elegantne
ústi krátka koncovka výfuku. V tomto smere dokonale zatieňuje aj svojich
väčších súrodencov, ktorí sú vďaka emisným normám a hlučnosti motora nútení
siahnuť po väčších koncovkách. Jednoduché, funkčné a atraktívne aj tak by
sa dal opísať výsledok práce dizajnérskeho tímu. Naviac dominantný prvok celej
motorky je tak trochunetradične predný
svetlomet, ktorý zosobňuje klasický dizajnový prvok, no pri podrobnejšom
pohľade musíme konštatovať úplný opak a svetlo je nabité modernou
technikou v podobe LED svetiel, ktoré okrem potrebnej svetelnej kulisy
vytvárajú aj dokonalý dizajnový efekt. Spomeniem ešte novú digitálnu
prístrojovku, ktorá je vďaka väčším rozmerom priehľadne usporiadaná
a ľahko čitateľná. Síce sa to trochu bije s myšlienkou dizajnového
minimalizmu, no práve vďaka prehľadnosti to stojí zato a pre začínajúcich
jazdcov predstavuje ľahko čitateľný zdroj údajov, ktorý nebude zbytočne
odvádzať ich pozornosť.
Nový podvozok
Nielen dizajn ale
aj podvozok je v tomto prípade úplne nový. Nosným prvkom je samozrejme
oceľový kolískový rám, ktorý sa môže pochváliť vynikajúcou tuhosťou. Môže zato
aj robustná zadná kyvná vidlica, ktorá je vyrobená z lisovaného plechu.
Podvozok je tak skvelo pripravený aj na väčšiu záťaž než akú dokáže pripraviť
jendovalcová 125-ka, čo je však výborná správa pre športovo ladených jazdcov.
Robustnosť konštrukcie podtrhuje aj predná vidlica typu upside down, ktorá
spolu so zadným pružením prináša tuhšie nastavenie. Opäť dobrá správa pre
športovo ladených jazdcov. Potom je tu brzdný systém, ktorý je z pohľadu
použitej techniky špičkový a v triede do 125 ccm jedinečný. Predná
a zadná kotúčová brzda síce nie je ničím výnimočná aj keď radiálne
uchytený predný strmeň nie je úplne bežným zjavom v tejto triede. Čo však
posúva Hondu pred konkurenciu je systém ABS, ktorý je vybavený náklonovým
senzorom a malá 125-ka patrí nielen medzi najbezpečnejšie modely v triede,
ale zatieni aj oveľa drahšie a väčšie modely na trhu.
Osvedčený jednovalec
Kvapalinou
chladený jednovalec vybavený dvojventilovou technikou ovládanou rozvodom SOHC
nájdeme aj u iných modelov Hondy a a je to osvedčená voľba
motora. Nechýba mu elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI ani 6-stupňová
prevodovka. S výkonom 13 k pri 10 000 ot./min možno máličko
zaostáva za svojou najbližšou konkurenciou ako Yamaha MT-125 alebo KTM 125
Duke, no na ceste to ani nepostrehnete. Ako typická 125-ka ide ľahko
a ochotne do otáčok a nechá sa pritom potiahnuť naozaj vysoko.
Jednotlivé prevody až na 6-ku sú za sebou naskladané celkom na tesno a naplno
tak využijete príjemný nástup výkonu v nižších a stredných otáčkach.
Naopak 6-ka je tak trochu prevodom na rýchle presuny na rovnej ceste, kde
pomôže trochu znížiť otáčky motora aj keď v mojom prípade (+90 kg) som bol nútený
častejšie podraďovať do 5-ky, ktorá bola oveľa živšia a pružnejšia pričom
rozdiely v maximálke boli minimálne. Mladých a začínajúcich jazdcov,
ktorí väčšinou nemajú peniaze na rozhadzovanie poteší spotreba, ktorá sa
pohybovala citeľne pod 3 l/100km a s plnou nádržou sa tak dalo
najazdiť až 300 km,
čo je výborná hodnota.
Všetky oči na mne
Čo si budeme
hovoriť, obal predáva. Najmä v triede, kde je maximálny výkon limitovaný
na 15 k je motorka, ktorá vyzerá dobre je väčšinou aj víťazom. CB125R sa
na tento „boj“ pripravila naozaj skvelo a dizajn je dotiahnutý do
posledných detailov. Pocit, že sedím „len“ na lacnej 125-ke tu naozaj nehrozí
a CB je vskutku kus pekného naháča, ktorý sa bez problémov môže pohybovať
aj v spoločnosti väčších a drahších motoriek. Boduje však nielen
dizajnom, ale aj väčšími rozmermi a nie je to úplne útla 125-ka, ale
dostatok miesta tu nájdu aj jedinci väčších rozmerov a dokonca aj
spolujazdec. Deň strávený v sedle mi tak vôbec neprišiel extra únavný.
Pohodlné sedlo, vzpriamený posed a relatívne široké riadidlá poskytujú
komfort skoro dospelej motorky. Motorka pritom váži len necelých 130 kg a na ovládaní to
okamžite poznať a v sedle sa budete už od prvých metrov cítiť ako
doma, aj keď nebudete mať práve skúseností na rozdávanie. Podvozok je pocitovo
tuhší, no stále dostatočne komfortný a pruženie sa bez väčších problémov
vysporiadalo s nástrahami mestských ulíc. Spomínal som, že na 125-ku je
podvozok svojou tuhosťou predimenzovaný a ani raz sa mi nestalo, že by som
dostal Hondu do úzkych, práve naopak vždy tam nejaká rezerva zostávala. Brzdy
odvádzajú spoľahlivú prácu a sú nastavené skôr na začínajúcich jazdcov.
Nástup je tak plynulý bez prehnanej agresivity. Na rýchle spomalenie je tak
potrebné viac zatiahnuť za páčku, no účinok sa okamžite dostaví a naviac
istota v podobe moderného systému ABS rovnako poteší.
Motor svojím
výkonom nesklamal, no zároveň ani príliš neprekvapil. Na 80 km/h sa dokáže dostať
celkom rýchlo a ak ho častým radením udržujte blízko maximálnych otáčok,
tak udrží svižné tempo. Maximálka je niekde na hranici 110 km/h, čo nie je
najhoršie, no chvíľu to trvá pokiaľ sa dostane na túto hodnotu. Udržiavať
cestovnú rýchlosť niekde v oblasti 90 – 100 km/h však dokáže.
S prípadným spolujazdcom za chrbtom sa situácia sa
Dobrá voľba
Priaznivci malých
objemov sa majú na čo tešiť. Honda CB125R je ďalším maloobjemovým, modelom,
ktorý sa neriadi rovnicou: malý motor = nízka cena. Práve naopak ponúka moderný
dizajn a špičkovú techniku a pre začínajúceho jazdca nepredstavuje
len akýsi nudný medzičlánok v jeho motorkárskej kariére, ale je to
plnohodnotný neo retro model, ktorý bude v center pozornosti všade kde sa
objaví.
Honda CB125R
Cena: 3 990 Eur
Motor: 125ccm, 2 ventily SOHC, jednovalec
Výkon: 13
k pri 10 000 ot./min. .
Krút. moment: 10
Nm pri 8 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňova,
reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2
015 x 820 x 1 055 mm
Rám: kolískový
pozváraný z ocelových rúrok
Hmotnost: 126 kg
Rázvor: 1 345 mm
Výška sedla: 816 mm
Objem pal. nádrže: 10 l
Pneu: vpredu: 110/70-17, vzadu:
150/60-17
Motocykel na test
zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z.
Test bol uverejnený v časopise Motomagazin
7-8 / 2018Text: Miro Tamáši, fot Vlado Brniak
Honda CB125R – album k testu v Motomagazine 7-8/18
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.