Connect with us

Spravodajstvo

Triumph Tiger 900 GT Pro: vylepšený univerzál

Publikovaný

on

Triumph priniesol pre tento rok vylepšené Tigre 900. Zvýšil sa výkon, výbava a upravili sa niektoré nedostatky, ktorými motorka trpela. Tiger 900 je dodávaný v troch výbavách. Staršie modely spred roku 2018 mali relatívne neintuitívne skratky. Teraz vie zákazník, na čom sedí, keď vojde do show roomu. Máme tu základný model GT, ďalej vylepšený GT Pro a model Rally Pro, ktorý je predurčený do terénu. Dnes sa pozrieme na GT Pro. Model má bohatú výbavu, primárne je z modelov určená viac na cestu, ale nezľakne sa ani primeraného terénu.

Agresívnejší motor

Objem sa nezmenil a má stále 888 ccm. Zapaľovanie valcov prebieha v poradí 1, 3 a 2. Maximálny výkon sa zvýšil na 108 koní pri 9500 ot. / min. Máme tu teda nárast až o 13 koní! Krútiaci moment narástol na 90 Nm dostupný pri 6850 ot. / min.

Nové sú piesty. Zvýšený kompresný pomer – 13,0:1 zvýšil efektivitu spaľovania. Konštruktéri zmenili hlavu valcov, vylepšili nasávanie aj vačkové hriadele. Prívod nasávania je po novom o 15 mm dlhší.

Motorka dostala nový výfukový systém. Miesto dvojitého katalyzátora dostala motorka jednoduchý, zmenila sa koncovka. Motorka má rozoznateľne agresívnejší zvuk, ktorý je iný už pri voľnobehu. Pri jazde je to ešte intenzívnejšie.

Spojka je veľmi jemná a má postupný rovnomerný záber. Do 7500 otáčok je motor prakticky identický s predchádzajúcim modelom. Od tejto hodnoty je motor živší, točivejší a zábavnejší. Motorka sa podľa mňa priblížila veľkým endurám s výkonom, ale zachováva si stále kompaktné rozmery. Tiger má najradšej dlhé tiahle zákruty, kde môžu otáčky stúpať k červenému spektru a naplno prejaví svoj potenciál. Obratnosťou sa však nestratí ani na úzkych kľukatých horských cestách.

Podvozok – vzadu s elektrikou

Vpredu tu máme Marzocchi 45 mm upside down, manuálne nastavenie tlmenia odskoku a tlmenia kompresie. A to najlepšie – zadná elektronická jednotka s možnosťou nastavenia tlmenia odskoku a predpätia. Nastavenia sú k dispozícii aj za jazdy a odskok som si ovládačom na riadidlách, pri rýchlo sa meniacich podmienkach a rôznej kvalite povrchu. V prvom rade sa tieto zmeny prejavujú aj na jazdných režimoch, ale je možné ich meniť aj za behu v intuitívnom menu.

Výborná vec je elektronické nastavenie predpätia v prípade, že cestujem s kuframi, alebo spolujazdcom. Rovnako sa všetko nastavenie odohráva na displeji.

Zdvihy sú 170 mm vzadu a 180 vpredu. Ideálny kompromis pre svižnú jazdu na ceste aj v teréne. Kolesá sú z ľahkých zliatin.

Brzdy od Bremba

Vpredu sú dva plávajúce kotúče s priemerom 320 mm Brembo Stylema – 4 piestikové Monoblok brzdiče s radiálnou pumpou. Tie sú doplnené o optimalizované náklonové ABS. Jeden kotúč vzadu má priemer 255mm značky Brembo s jednopiestikovým posuvným brzdičom.

Tieto brzdy patria k vrcholu toho, čo si môžete kúpiť. S brzdami som bol veľmi spokojný čo sa týka nástupu, brzdného účinku. Zvládnu agresívne zaobchádzanie športového jazdca. Ovládať sa dajú jedným prstom a mohol som sa na ne spoľahnúť v akejkoľvek situácii. Čo sa mi stalo pri viacerých modeloch značky, aj tieto občas pískajú.

Nová výbava a vylepšenia

Čo je podstatné a nie je na prvý pohľad, sú vylepšenia a vylepšená základná výbava. S niektorými vylepšeniami prišli zmenené dizajnové prvky. Niektorí používatelia, prípadne recenzenti sa sťažovali na prúdenie tepla od motora. S týmto sa Triumph Tiger popasoval tým, že zmenil bočné panely. Pridanou hodnotou je lepšie vedenie teplého vzduchu od jazdca, ale zároveň aj zmeny na dizajne. Ďalším prvkom komfortu, ktorý bol vylepšený, je eliminácia vibrácii. V tomto smere sa zmenilo sedlo. Vibrácie vo vyšších otáčkach od riadidiel eliminujú gumené podložky.

Ďalej tu máme vylepšený prístrojový panel s prepracovaným menu, USB-C zásuvku, bluetooth konektivitu, indikátor tlaku v pneumatikách, vylepšený quick shifter. Pri tom sa zastavme, pretože je rovnaký, ako v prípade posledného inovovaného Street Triple RS. Používa senzory na radičke a na motore, ktoré pomáhajú hladšiemu priebehu zmeny rýchlostného stupňa. K tomu Triumph pridal senzory tlaku v pneumatikách, či signalizáciu núdzového zastavenia. V tomto modeli tiež nájdete vyhrievané rukoväte aj sedadlo jazdca a spolujazdca.

Slovenské ceny očakávame každým dňom, faktom však ostáva, že by sa veľmi nemala líšiť od minuloročného modelu. Máme tu tri nové farby. Bielu, sivú a červenú. K dispozícii je bohatá príplatková výbava, vrátane kufrov, ladeného výfuku od značky Akrapovič.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri