Connect with us

PR články

Triumph Tiger 1200: ktorý si vybrať?

Publikovaný

on

Britský výrobca sa radí medzi prémiovky. Značky ako Ducati, BMW, či práve Triumph neponúkajú enormné množstvo motoriek, ako Honda a iné značky. Platí však, že svoje – hlavne vrcholné modely – ponúkajú vo viacerých vyhotoveniach.

Ak si sa konečne začal orientovať vo verziách menšieho modelu Tiger 900, pozri sa so mnou na veľkú 1200. Menší Tiger má svoje výhody, hlavne z pohľadu hmotnosti a ceny, na druhú stranu väčší Tiger 1200 má elektronický podvozok a kardan. To je kombinácia, ktorú dnes okrem veľkého GS od BMW nikde inde nedostaneš. Vyrábajú ho v piatich vyhotoveniach, každé je postavené na iné použitie a rozdiely sú nejaké aj na cenovke. Pozrime sa však, čo majú v prvom rade spoločné.

Spoločný základ – high end komponenty

Najväčší trojvalec

Triumph vo svojich moderne ladených motorkách ponúka len trojvalece. Robí ich najviac a sú v tom najlepší. Či už ide o endurá, alebo športové motorky. Triumph Tiger 1200 poháňa radový trojvalec s objemom 1160 ccm. Maximálny výkon je 150k pri 9000 ot./min a solídnych 130 Nm pri 7000 ot./min. Tohtoročné modely prešli modernizáciu, ale nebolo okolo toho také rušno, ako v prípade Tigra 900. Viac podrobností sa môžeš dočítať v našom článku.

Nový trojitý kľukový hriadel T-plane. Ponúka to najlepšie z obidvoch svetov. Nízko posadený záber v najnižšom rozsahu otáčok, čo ho činí skvelým v teréne v kombinácii so všetkými výhodami výkonu trojvalca na druhom konci spektra otáčok. Technicky vzaté, kľukový hriadel v tvare T dáva novému motoru Tiger 1200 poradie zapaľovania 180, 270 a 270 stupňov. Výsledkom je jeden krátky a dva dlhé intervaly medzi jednotlivými zážihmi, čo prináša lepšiu ovládateľnosť hlavne v nízkych otáčkach.

Brembo – to najlepšie, čo sa dá kúpiť

Všetky modely sa pýšia jedným z najlepších brzdných systémov, aké sa montujú do sériových motoriek. Brembo Stylema je pojem sám o sebe a nájdeš ich štandardne v každej výbave.

Predná brzda disponuje monoblokovkými strmeňmi M4.30 dvojitými 320 mm plávajúcimi kotúčmi spolu s nastaviteľným rozpätím radiálneho hlavného valca so samostatnou nádržou.

Vzadu je jednopiestikový strmeň Brembo, jeden kotúč 282 mm. Zadný hlavný valec s oddelenou nádržkou.

Tieto brzdy sú znamenité svojou jemnosťou, extrémnou dávkovateľnosťou a brzdným účinkom hodným super bikov.

Výbava, podvozok

Do tejto triedy patrí elektronický semiaktívny podvozok. V prípade Triumph Tiger 1200 sa o to vpredu aj vzadu stará značka Showa. Vzadu obsahuje aj elektronické nastavenie predpätia. Semiaktívny podvozok je najlepšia voľba, čo sa týka komfortu a v Triumphe to vedia. K tomu si doplň kardan, a možno si našiel tú pravú motorku.

K tomu majú všetky modely Tiger 1200 7 palcový displej, ktorý patrí k tomu najlepšiemu v triede. Dnes už neodmysliteľnou súčasťou výbavy je aj náklonové ABS, a trakčná kontrola ovládaná IMU jednotkou, ktorá vyhodnocuje polohu motocykla a prispôsobuje tomu odozvu na plyn. Vďaka tomu má aj menej skúsený jazdec väčší pocit bezpečia a motorku ovláda ľahšie. Ďalej tu máme plnú konektivitu s mobilnými zariadeniami a vyhrievané rukoväte a USB zástrčku pod sedadlom.

Ako si vybrať ten správny model

Už podľa cenovky ľahko spoznáš, že Triumph Tiger 1200 GT je ten akože základný model. Ruku na srdce, ak chceš ušetriť, toto je model pre teba. Stojí za zváženie, či mať lacnú motorku vo full výbave, alebo prémiovku so slušným základom.

Model GT ako základ

GT-čko má všetko, čo sme si popísali vyššie. Vpredu je 19 a vzadu 18 palcové koleso. Niektoré prvky výbavy mu síce chýbajú, ale dostaneš esenciu toho, čo znamená veľký Tiger. Model GT ponúka „len“ 3 jazdné režimy – Rain, Road a Sport. Zo všetkých modelov sa môže pochváliť najnižšou pohotovostnou hmotnosťou s 20 litrovou nádržou – a síce 240 kg. To všetko pod 18 tisíc EUR.

GT Pro, Rally Pro, GT Explorer a Rally Explorer

Rozdiel medzi GT a Rally je hlavne v zdvihoch a prednom kolese. GT Pro a Explorer má vpredu 19 palcové A Rally Pro a Explorer 21 palcové koleso. V prípade terénnejších modelov dostaneš vypletané kolesá v prípade modelov Rally. GT majú kolesá z ľahkých zliatin. Ak teda plánuješ jazdiť skôr cestu, voľba je jasná. V prípade Rally Pro a Explorera si užiješ viac zábavy a ľahšie ovládanie v teréne. Verzie GT majú zdvihy 200 mm, Rally až 220 mm.

Všetky modely majú vo výbave aj centrálny stojan, tempomat a asistent rozjazdu do kopca. Hlavne tu máme aj rýchle radenie, ktoré pracuje porovnateľne s modelmi od BMW, či Ducati.

Jazdné režimy:

Tiger 1200 Rally Pro a Rally Explorer: 

  • Road, Rain, Sport, Rider – nastavitelný, Off-Road a Off-Road Pro 

Tiger 1200 GT Pro a GT Explorer: 

  • Road, Rain, Sport, Rider – nastavitelný a Off-Road 

Výška sedla v prípade modelov Rally (Pro aj Explorer) je 875 a6 895 mm, všetky modely Pro 850-870 mm.

Explorer a jeho výbava navyše

Modely GT Pro Explorer a Rally Pro Explorer majú v základe navyše vyhrievané sedlo jazdca aj spolujazdca, kontrolu mŕtveho uhla a senzor tlaku v pneumatikách. Hlavný rozdiel je v nádrži, ktorej objem sa zvýši z pôvodných 20, až na 30 litrov. Ak potrebuješ väčší dojazd, si na správnom mieste.

Hmotnosti a cena

Okrem výbav a fariem, ktoré výrobca ponúka sa samozrejme odlišujú v hmotnostiach a cene. Viac výbavy rovná sa viac kg a nejaké euro navyše.

GT Pro – hmotnosť 245 kg a cenovka 19 995 (white) – 20 195 EUR (black, red)

GT Explorer – hmotnosť 255 kg a cenovka 21 650 (white), 21 850 EUR (black) a 21 970 (red)

Rally Pro – hmotnosť 249 kg a cenovka 21 110 (black) – 21 420 EUR (matt sandstorm, matt khaki)

Rally Explorer – hmotnosť 261 kg a cenovka 22 695 (black), 22 995 EUR (matt sandstorm, matt khaki)

Na záver výhodná ponuka Triumph Tiget 1200 GT Explorer a Tiger 1200 Rally Explorer. V cene motocykla kompletná sada Triumph Expedition v hodnote 2035 EUR. Sada zahŕňa bočné aj vrchný kufor s montážnou sadou a opierkou. Ponuka je obmedzená na skladové motocykle a platí do vyčerpania zásob.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri