Connect with us

Spravodajstvo

Čo kúpiť do 35 kW: prvú si budeš pamätať!

Publikovaný

on

Akoby to bolo včera, čo som riešil rovnaký problém. Bolo to pred vyše 11 rokmi, ale tento segment bol veľmi chudobný. Doslova ho ovládala Honda so svojimi čerstvo predstavenými 500kami a Yamaha s prvým modelom MT-07 s motorom CP2. Dnes je svet oveľa bohatší. Predajcovia sa doslova bijú o nových zákazníkov. Pozrime sa preto na pár tipov a pripomeňme si niekoľko tohtoročných noviniek. Budeme tu mať motorky s jedným, dvomi valcami. A v pokračovaní sa pozrieme aj na niečo s tromi aj štyrmi valcami. Budeme sa baviť primárne o novinkách pre rok 2024.

Husqvarna Svartpilen a Vitpilen 401

Ide o jednovalcové motorky s výkonom 45 koní. Vyznačujú sa severským špecifickým dizajnom. Technologicky ide o prestavané KTM DUKE 390. Hlavným lákadlom týchto strojov sú nízka hmotnosť okolo 160 kg suchej hmotnosti. Ďalej tu máme nastaviteľný podvozok, rýchle radenie a hromadu elektroniky. Ak hľadáš moderný, vybavený obratný stroj, toto je niečo pre teba.

Triumph Scrambler 400X – klasika je klasika

Triumph prišiel tento rok s jednovalcovými novinkami Speed 400 a Scrambler 400X. Táto motorka sa ti bude páčiť, ak máš rád klasickejší nadčasový dizajn. Motorka nemá nastaviteľný podvozok, ani rýchle radenie. Ponúka však poriadny záťah odspodu, v prípade Scramblera aj možnosť užívania si terénu a opojný dunivý zvuk. Hlavne spracovanie a dizajn sú faktory, ktoré oslovujú zákazníka. Opäť veľmi ľahká motorka, ktorá je na prvý pohľad na nerozoznanie od dospelých súrodencov.

Kawasaki a jej 500ky – nový prílev konkurencie z Japonska

Kawasaki konečne priniesla viac modelov v kubatúre okolo 500 kubíkov. Nasleduje tak značku Honda, ktorá si pred rokmi doslova zabrala tento segment. Sú veľmi zaujímavé po stránke dizajnu, kvalitou spracovania. Vyberieš si z naháča Z500, športovej Ninja 500, ale aj nový cruiser Eliminator. Spoločným menovateľom je rovnaký motor, a hlavne športový charakter značky a veľmi hravé ovládanie. Test Eliminatora zo Španielska vám prinesieme už čoskoro.

Honda a inovované 500ky – veľká hodnota a nesmrteľný motor

Honda tento rok nahradila Hondu CB500X motorkou s označením NX500, CB500ku nahradil malý Hornet. Aspoň CB500R si zachovala označenie. Ide o dospelo vyzerajúce stroje so svižným dvojvalcovým motorom, ktoré majú 35 kW. Okrem dizajnu si prešli veľkými zmenami na prístrojovom štíte, čo bolo v posledných rokoch najväčšou devízou. Ako vyzerajú, zistíš pri návrate na EICMU 2023. A ako jazdia si so mnou pripomeň v tomto teste. Obrovská Hodnota za peniaze a hlavne motor, ktorý ťa prežije. Tento motor sa ešte nachádza v modeli Rebel, či CL500.

CFMOTO 450 MT – terénny jednorožec

Ďalej tu máme CFMOTO 450 MT, ktoré postavili na kvalitných komponentoch určených do terénu. V segmente enduro okolo 35 kW chýba stroj, ktorý by bol takto vybavený do terénu. Kvalitné pruženie od KYB, 200 mm zdvihy a 21 palcové koleso vpredu – toto je motorka pre teba, ak sa chceš predrať akýmkoľvek terénom. Očakávame ho už tento rok a zatiaľ sa s nami vráť na EICMU a pokochaj sa jeho krivkami.

Benelli Tornado 400

Pôvodom talianska značka tento rok priniesla veľmi pohľadnú novinku, ktorá ti vyrazí dych svojim dizajnom. Zadná jednostranná kyvná vidlica pripomína prémiové stroje vyšších kubatúr. A s motorkou prichádza aj solídny balík výbavy. Ak športové stroje nie sú pre teba, tak tu je jeden pohľad tejto značky na starú školu s veľmi priaznivou cenovkou.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri