Connect with us

Spravodajstvo

Ducati XDiavel V4 2025: Evolúcia športového cruisera

Publikovaný

on

Športový cruiser s motorom V4

Ducati rozširuje ponuku modelov XDiavel a po dvoch rokoch predstavuje extravagantný cruiser XDiavel V4. Tento motocykel spája pohodlnú jazdnú pozíciu s výkonom a technológiou športového motocykla.

Nový motor V4 Granturismo

Najväčšou zmenou oproti predchodcovi je motor. Ducati nahradila vidlicový dvojvalec V2 novým motorom V4 Granturismo s objemom 1 158 cm³, ktorý už poznáme z modelu Diavel V4. Tento agregát ponúka vyšší výkon, hladší chod a dlhšie servisné intervaly. Maximálny výkon dosahuje 168 koní pri 10 750 ot./min a krútiaci moment vrcholí pri 126 Nm pri 7 500 ot./min. Motor využíva sekvenciu zapaľovania Twin-Pulse pre lepšiu plynulosť chodu a nižšie vibrácie.

Prepracovaný podvozok a ergonómia

XDiavel V4 dostal nový hliníkový monokokový rám, ktorý je ľahší a tuhší. Podvozok bol prepracovaný, pričom odpruženie ponúka väčší zdvih pre lepší komfort. Predná upside-down vidlica s priemerom 50 mm a zadný centrálny tlmič s oddelenou nádržkou zvyšujú stabilitu a kontrolu. Motocykel má rázvor 1 620 mm, uhol hlavy riadenia 29° a zdvih zadného kolesa 145 mm.

Sedadlo sa nachádza vo výške 770 mm, čo umožňuje aj nižším jazdcom bezpečne dosiahnuť na zem. Sedadlo jazdca je hrubšie o 58 mm oproti predchodcovi, čo zlepšuje komfort na dlhších trasách. Je širšie o 30 %, dlhšie o 50 % a hrubšie o 25 mm. Uvoľnenú jazdnú pozíciu zabezpečujú predné stúpačky, ktoré je možné presunúť dozadu pre športovejší posed.

Dizajn a výfukový systém

Dizajn XDiavel V4 si zachováva nízke a svalnaté línie, typické pre tento model. Ducati mierne upravila tvar palivovej nádrže a zadnej časti motocykla. Nádrž má objem 20 litrov, čím dominuje vizuálnemu prejavu stroja. Nový výfukový systém so štyrmi koncovkami dodáva motocyklu výrazný charakter. Zadné koleso so šírkou 240 mm a jednostranná kyvná vidlica podčiarkujú jeho masívny vzhľad. Model sa dodáva v dvoch farebných prevedeniach – Burning Red a Black Lava.

Elektronika a asistenčné systémy

Motocykel disponuje špičkovou elektronikou postavenou na 6-osovom inerciálnom meracom systéme (IMU). Medzi asistenčné systémy patria:

  • ABS Cornering EVO
  • Ducati Traction Control (DTC) EVO
  • Ducati Wheelie Control (DWC)
  • Ducati Power Launch (DPL)
  • Ducati Quick Shift (DQS) 2.0
  • Tempomat

Štyri jazdné režimy umožňujú prispôsobiť správanie motocykla podľa podmienok:

  • Sport – agresívna odozva, kontrolované zdvíhanie predného aj zadného kolesa.
  • Urban – jemnejšia odozva plynu, znížený výkon na 115 koní.
  • Touring – plynulá odozva pre dlhé trasy.
  • Wet – optimalizované pre jazdu v daždi s obmedzením výkonu na 115 koní.

Displej má uhlopriečku 6,9 palca a pomer strán 8:3. Ovládanie prebieha prostredníctvom podsvietených tlačidiel na riadidlách. K dispozícii je aj systém Keyless-Go a aplikácia Ducati Link na prepojenie so smartfónom.

Brzdy a podvozok

XDiavel V4 používa brzdový systém Brembo. Vpredu sa nachádzajú dva 330 mm kotúče s monoblokovými strmeňmi Brembo Stylema, vzadu 265 mm kotúč s dvojpiestikovým strmeňom. Motocykel má nastaviteľnú 50 mm upside-down vidlicu a centrálny tlmič so zdvihom 145 mm, čo zlepšuje tlmenie nerovností.

Porovnanie s konkurenciou

Najbližším konkurentom XDiavelu V4 je Triumph Rocket 3 GT s 2,5-litrovým trojvalcom a výkonom 167 koní. Harley-Davidson Sportster S s kvapalinou chladeným V-Twin motorom a výkonom 122 koní ponúka podobný low-rider koncept, ale menej sofistikovanú elektroniku. Alternatívou by mohol byť aj BMW R 18 Roctane s 1,8-litrovým boxerom, ktorý ponúka vysoký krútiaci moment, ale nižší výkon.

Cena a dostupnosť

Model sa očakáva na trhu v máji 2025. K dispozícii bude aj príslušenstvo vrátane vyhrievaných rukovätí a bočných tašiek.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri