Connect with us

Spravodajstvo

Tracer 9 GT+. Ešte lepšia ako doteraz

Yamaha Tracer 9 nie je v ponuke japonského výrobcu žiadnou novinkou. V tomto roku z neho robí znamienko + oveľa hodnotnejší a pohodlnejší stroj, ako tomu bolo doteraz. A tieto zmeny stoja za povšimnutie. Ak si turista, čo má rád športovú jazdu a zároveň hľadá niečo výnimočné, toto balenie môže byť práve pre teba.

Publikovaný

on

Historické okienko

Model Tracer 900 prišiel na trh v roku 2015. Yamaha oprášila koncept športovo-turistického motocykla, ktorý predstavoval do roku 2012 model TDM 900. Motor prebratý z agilného náháča MT-09 dostal nový rám, upravili jeho charakteristiku pre potreby turistov a prvý Tracer bol na svete. My sme v redakcii testovali 2. generáciu, prečítaj si celý test.

Súrodenci z modelového radu

Dnes sa ku dvojici Tracer 9 a Tracer 9 GT pripája do tretice Tracer 9 GT+. Veľmi v skratke, aký je rozdiel medzi základom a GTčkom? Už v základe dostaneš 3 valcový motor o objeme 890 ccm, 119 koní pri 10 tis. Ot./minútu, maximálny krútiaci moment 93 Nm pri 7000 ot. / min. Ďalej tu máme komplet nadupanú elektroniku, samozrejme ABS, ďalej 4 jazdné režimy, tempomat, trakčná kontrola, anti-wheelie control (to aby ti nedvíhalo predné koleso), plne nastaviteľný podvozok od KYB a mnoho ďalšieho.

GTčko má ešte navyše vyhrievané rukoväte, quickshifter, prisvecovanie do zákrut a lepšie sedlo. K tomu je tu sada kufrov a semiaktívny podvozok.

Najnovší prírastok

Hovoríš si, čo ešte mohli natlačiť do PLUSka? Jedna z vecí, ktoré mali priestor na zlepšenie, bola prístrojovka. 2 malé displeje nahradzuje 7 palcová obrazovka. Vďaka úplnej konektivite je možné na displeji zobrazovať aj navigáciu od Garminu, ktorá je súčasťou aplikácie.

Nová prístrojovka s navigáciou

To hlavné, čo pribudlo je adaptívny tempomat. Jazdec si vie nastaviť vzdialenosť vďaka novému prednému a zadnému radaru, ktorý je prepojený s brzdným systémom UBC (Unified Brake System). Vylepšený quickshifter funguje aj prípade aktivovaného adaptívneho tempomatu. Veľkou novinkou je aj asistent prejazdu zákrutami a asistent pri predbiehaní. V oboch prípadoch systém dohliada na plynulé zrýchlenie. Všetkým zmenám bol prispôsobený aj semiaktívny podvozok. Čerešničkou na torte je dvojfarebný lak, ktorý len pridáva celkový prémiový dojem.

Prachy, prachy, prachy

A čo cenovka? Táto nabúšená verzia stojí 16 390 EUR, čo je o rovné 2 tisícky viac, ako za verziu GT. Základ začína tento rok na 11 990 eurách. Možností je veľa, konkurencie už menej. Ktorú by si si vybral ty?

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri