Connect with us

Testy a recenzie

Triumph Tiger Sport 660. Test očami začiatočníka. Mňa!

Publikovaný

on

Triumph Tiger Sport 660. Test očami začiatočníka

Návrat za rajdy motorky je po dlhých rokoch zvláštny. Je to ako s bicyklom, človek to nezabúda ale po tom čase mu chýba sebaistota, odvaha. Najmä ak prechádza z menších kubatúr na niečo väčšie, dospelejšie ako je napríklad Triumph Tiger Sport 660. Preto by výber motorky pre začiatočníka, alebo navrátilca, mal byť triezvy. Nič premotorované ale niečo, na čom sa dajú bezpečne získať (opätovne) všetky návyky a dostať jazdenie na mašine pod kožu. Tak sledujte môj test Tigra očami začiatočníka.

Pre koho je Tiger Sport 660 ideálny?

Ak si týpek ako ja, tj vraciaš sa po rokoch za rajdy. Ak si nikdy predtým na motorke nesedel, odporúčam najprv trocha pojazdiť na niečom menšom, kludne aj na skútri, dostať pod kožu základné veci. Ale ak už si čo to pojazdil na menších kubatúrach a chceš niečo väčšie, Tiger 660 by mohol byť ideálny. Ono je to skôr taká mačka než tiger, kým ho nedráždiš, hlavu ti neukusne.

Hmotnosť tesne nad 200 kg je ešte celkom akceptovateľná aj pre neskúsených, aj keď úprimne, existujú aj omnoho ľahšie stroje v tejto kubatúre, napríklad skvelá Aprila Tuareg 660. Ak ale chceš viac cestovať, toto bude lepšia voľba. Najmä ten trojvalec neprotestuje ani keď ho podtáčaš, skrátka vytiahne ťa zo suterénu až po 10 000 o/min. Tie mimochodom zo začiatku určite nebudeš hľadať, pretože to chce trocha odvahy. Predsa len výkon 80 k je už poznať pri tejto váhe a ako opatrnému jazdcovi ti bohate bude stačiť aj polovičné spektrum. Navyše predajca ti vie motorku prišrtiť aj na legálny limit 35 kW, takže dvere su otvorené aj menším vodičákom A2.

Ako malý Tiger jazdí?

Jedným slovom? Super! Od prejavu motora, dynamiky až po výborný podvozok. S tým som mimochodom ani raz nemal nejaký problém, nerovnosti skutočne zožerie. Ako začiatočník som s nevôlou a obavami sledoval približujúce sa jamy (a že tých je na Slovensku…), ale vo finále no problem na tejto motorke (pružiaca jednotka Showa ). Toto je jedna z oblastí kde som mal skutočnú istotu.

Počas testu som si uvedomil, že vďaka pohodlnej pozícií za rajdami som sa si plachtil do max 90 km/h, viac si to nepýtalo. Často krát som bol aj pod touto úrovňou a neprišlo mi, že by som šieľ pomaly alebo sa s motorkou trápil. Jednoducho som si jazdu užíval, Tiger 660 je fakt na toto stvorený, žiaden stres či nutkanie vypalovať pavučiny v hornom pásme otáčok. Nádrž je navyše tvarovaná tak, že netlačí kolena od seba. Jediná výtka je menší čelný štít, ten by som prijal širší, aby mi toľko nefúkalo na ruky.

Z pohľadu začiatočníka určite odporúčam, choď si to aspoň vyskúšať, či ti bude malý Tiger sympatický. My sme si padli do oka a bol by to jednoznačne horúci kandidát pri kúpe novej motorky.

Za zapožičanie ďakujem Triumph Bratislava: www.triumph-motorcycles.sk
Redakciu oblieka MotoZem.sk

Klady a zápory Triumph Tiger Sport 660

+ príjemná cena– lesklý prístrojový panel, niekedy je to otrava
+ konečne motorka, kde nevyzerám ako osa na bombóne– nemá tempomat ani za príplatok
+ kultivovaný motor– predný štít by mohol byť širší, fúka na ruky
+ možnosť 35 kW verzie
+ rozumná hmotnosť

Technické údaje Triumph Tiger Sport 660

motor:660 ccm, vodou chladený 3 valec
vŕtanie a zdvih:74 mm x 51,1 mm
výkon:81 k (60 kW) @ 10,250 o/min
krútiaci moment:64 Nm / 6,250 o/min
prevodovka:6 st manuálna
pohotovostná hmotnosť:206 kg

Fotogaléria Triumph Tiger Sport 660

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri