Connect with us

milan3232

Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 361 až 375 (z celkového počtu 387 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha? #65100
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Ospravedlnujem sa za nepresnost. yagiza mas pravdu, so skutrom by to mohlo narobit paseku, lebo ma male kolesa. Otazka je brzdila si? Test, ktory som pozeral bol bez brzdenia – jednoducho presli cez kanal. Je to dost podstatny rozdiel.

    To sa ti stalo na tvojom Diversione?

    odpoveď na: Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha? #65095
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Veru Kmotr, to je ono – aerodynamicky odpor + pri tychto rychlostiach je jeho vplyvom koleso mierne ohlahcene a motorka, obrazne povedane, „leti“ nizko nad povrchom cesty. Je to samozrejme prehnane, ale ked si uvedomime, aky vykon a otacky su na hnacom kolese a to, ze povrch cesty nie je idealny (rovny) + to, ze tlmice tiez nezvladaju pri tychto rychlostiach uplne vsetko – tieto veliciny spolu tvoria celok, kedy sa pri vysokych rychlostiach aj prejazdom neuveritelne malych nerovnosti (ktore normalne ani nepostrehneme) motocykel nadlahcuje, a vznika preklz. Nasledkom aj toho je (okrem prebrzdenia a driftovania), ze gumy pri SS alebo GP vydrzia iba jedny zavody. Ono to zboku vypada asi tak, ako keby motorka isla po sinusoide – hore dole, odlahcenie, zatazenie a stale dookola. A pri tom odlahcovanie vznika preklz.

    Viete o tom, ze pri prejazde otvorenym kanalom pri rychlosti vacsej ako 40 km/h sa vam nic nestane (ani motorke) a dieru vlastne preletite? Nad 80 km/h ani nepostrehnete, ze ste presli otvoreny kanal. Zdroj: VOX, Auto-Moto und sport.

    odpoveď na: Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha? #65092
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Vazeni, brazdna draha sa samozrejme predlzuje, cim je dopr. prostr. tazsi.

    Pr:

    * prazdny vlak/ plno nalozeny vlak,

    * prazdny autobus/ plny autobus,

    * auto s jednym vodicom/ plne obsadene auto,

    * prazdny nakladak/ plny nakladak,

    * moto s jednym jazdcom/ moto s 2, prip. s batozinou.

    To je fakt. Preco?

    Pri ratani brzdnej drahy uvazujeme s max. brzdnym ucinkom, ktory je na hranici smyku kolesa. To znamena, ze ak stlacim viacej brzdu, kolesa sa zablokuju a nasleduje smyk, kedy vozidlo spomaluje pomalsie, ako na hranici smyku kolesa. Naozaj si niekto mysli, ze pneu sa defornuje az tolko pri plnom zatazeni, aby bola stycna plocha napr. dvojnasobna? Ista deformacia tam samozrejme je, ale ta je ZANEDBATELNA! Dalsia velicina, ktora jasne povie, ze brzdna draha bude dlhsia je kineticka energia, ktora stupa so zvysujucou sa hmotnostou vozidla ako celku. Vsetky ostatne vstupy su rovnake! Nechce sa mi to tu vsetko zdovodnovat matematicky, z praxe to vsetci pozname.

    Prejazd zakruty tiez neobstoji, lebo nie ste kompaktna hmota (vodic, spolujazdec a batozina). Ste oddeleni vzduchovymi medzerami a co je najhlavnejsie, posuvate idealne ulozene tazisko niekde uplne inam, preto sa moto chova inak ako ked jazdite sami.

    yagiza myslel som, ze to bude C, alebo D. Ale typoval som C. Otazka, aky druh cesty sme mali porovnavat s jazdou po lade 😁

    Viete o tom, ze pri rychlosti viac ako 250 km/ h hnacia pneu aj pocas priamej jazdy preklzava? Pri 300 km/h to je vraj az 17% – Motorradmagazin pri teste Kawy 1400 – aj preto maju tieto stroje problem s zivotnostou pneu.

    Pekny den.

    odpoveď na: Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha? #65034
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Jozefko – mas pravdu, je to velmi priblizny vypocet. Dnes to uz vsetko robia PC – Crashtest. Mal som 2 semestre Automobilovych nehod ako sudny znalec na USI u prof. Kasanickeho, takze viem, o co zhruba ide. Ziadne vozidlo nema rovnake hodnoty a preto aj kazdy lepsi znalec povie brzdnu drahu v intervale od do.

    Na brzdnu drahu ma vplyv:

    * reakcny cas vodica (vek : psychologicky cas + svalova reakcia + cas rozhodovania),

    * cas technickeho oneskorenia nabehu brzd (az po max. brzdny ucinok), ine pri kazdom type brzd,

    * brzdne spomalenie (ako rychlo a s akou intenzitou dupne vodic na brzdu),

    * povrch vozovky (suche, mokre, vlhke),

    * material vozovky (asfalt, beton, dlazobne kocky, luka, prach, sneh, lad),

    * technicky stav vozidla,

    * konstrukcia brzd (kotucove/ bubnove, ABS, vzduchove/ hydraulicke),

    * hmotnost vozidla + cestujucich + batoziny,

    * umiestnenie batoziny,

    * vyhlad vodica v zakrute/ pri predbiehani,…

    Zaujimave by bolo aj porovnanie, kolko metrov prejde jazdec v tych rychlostiach za povedzme 1sek.

    yagiza – sucinitel trenia na suchom asfalte je 7 az 9 ms-1, na snehu 1 az 4 ms-1, na lade iba 0,5 az 3 ms-1. Ostatne veliciny su rovnake.

    odpoveď na: Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha? #65026
    milan3232
    Účastník (Participant)

    [linka]
    [linka]
    velmi dobre a poucne citanie. doplnil by som este cim vacsia hmotnost moto a jazdca, cim horsi stav moto (hlavne brzd) a cim horsi reakcny cas, tym sa metriky nabaluju. Samozrejme nesmieme zabudat na sucinitel trenia na vozovke.Su to sakra velke cisla.

    Ak si clovek uvedomi, ze klipnutie oci trva 0,5sek + reakcna doba 2 sek (je tam zaratany aj nabeh brzd do max. ucinku) tak z vyssie uvedenych poznatkov vyplyvaju zaujimave drahy, ktore jazdec prejde a este ani nezacal brzdit.

    Odpoved na otazku :

    rychlost (km/h) brzdna draha (m)

    50 14,6

    100 48,4

    150 101

    200 173

    250 265

    300 376

    Vypocet nezohladnuje hmotnost motocykla a jazdca ani aerodynamicku brzdnu silu pri rychlostiach viac ako 100km/ h. Je to velmi priblizne. Mohol by som napisat o tom clanok, s presnymi a uplnymi vstupmi, ak by bol zaujem.

    odpoveď na: Čo vy na to? #65002
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Ked som bol student, jazdil som v kozennej policajnej kombineze za 2000 SK zo 70 rokov. Posluzila vyborne. Teraz, ked zarabam, som si nasetril peniaze na moto + odlozil 50 000 na vystroj pre mna a manzelku. Vsetko sme neminuli, tak som kupil doplnky. Takto som sa citil podstatne lepsie. Ak vystroj, tak kvalitnu. Mam sidce chopra, ale vsetky chranice, ako to ma byt ako aj manzelka.

    Zivot je len jeden a neda sa kupit!

    odpoveď na: Jazdili ste na okruhu? #64995
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Brno, bal som aj na Hungaroringu, ale tam jazdil kamos.

    Okruh je pre SK zbytocny – Brno je za kopcom, aj ked chapem, ze z vychodu je to daleko. Zilina, alebo Piestany by boli idealne…

    Kdesy som cital, ze Kia ma pri Ziline postavit skusobny polygon s okruhom. Uvidime, ci to bude pravda a ci to spristupnia verejnosti.

    odpoveď na: Cena jazdenky!? #64967
    milan3232
    Účastník (Participant)

    zajo78 – kecas – mal si nakupit USD za 35 a predat za 51. To by bol kseft – a pravne cisty. Ale nie som Sybila…

    odpoveď na: Cena jazdenky!? #64964
    milan3232
    Účastník (Participant)

    tlmic – to je smola. Normalne ho treba „ukecat“. Ja som takto usetril 40 000 pri kupe tej mojej. Povedal som : Chcem sa vozit, bol som pozerat na viacere stroje, tvoj sa mi paci. Mam hotovost, ktoru ti dokazem dodat kedykolvek. Ber, alebo nechaj tak. Rozmysli si do 2 dni, zavolam ti a uvidime, ci sa dohodneme. Dohodli sme sa. Ak by nie, uz by som sa mu neozval. Ono to samozrejme zavisi od obchodneho ducha a snahy oboch dohodnut sa. Vzdy sa riadim tym, ze 10% z ceny vzdy dolu.

    Ked som predaval svoju CBRku, tiez ma ukecal o 10 000, ale dal som mu k tomu aj vsetky turisticke doplnky a novu pneu… Vzdy ratam s tym, ze prerobim, ale za tie zazitky v sedle mi to stoji.

    odpoveď na: Cena jazdenky!? #64957
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Mne sa podaril super biznis iba 1x – v case, ked bol Timton nedostatkovym tovarom – 1 rok som chodil do Mototechny na poradovnik a kupil som Simsona Elektronika za tusim 6850 SK. O dva roky som ho stralil aj s prilbou za 16 800.- To bola vsak ina doba – jednoducho dopyt vysoko prevysil ponuku. Dalsie motorky som predaval aj ja iba so stratou. Je siroka ponuka a konkurencia.

    Veru – suhlasim s Pedritom – stare stroje sa zacnu predavat hlavne vtedy, ked je treba investovat do rozsiahlej a drahej opravy…

    odpoveď na: Alarm na motocykel #64944
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Predam zuriveho a vecne hladneho psa s kratkou retazou. Zn.Pripadne vymenim za hluchonemu svokru podobneho razenia 😁

    odpoveď na: Alarm na motocykel #64942
    milan3232
    Účastník (Participant)

    Alarm v aute nemam, ani nechcem. Ak zacne hucat, nikto sa ani neobzrie a ako hovori Vidi, bez pageru je to o nicom. Preto som toho nazoru, ze je lepsie spravit tajny vypinac + zamok na saltpaku/ pri moto na kotuc. doplnit imobilizerom, hrubou retazou…

    Este jeden poznatok – ak to niekto ukradnut naozaj chce, nic mu v tom nezabrani.

    odpoveď na: V koľkých rokoch ste začínali jazdiť? #64858
    milan3232
    Účastník (Participant)

    v 15 s mojim novym vodicakom.

    odpoveď na: Potrebujem radu #64454
    milan3232
    Účastník (Participant)

    aj na SK su sikovni predajci, ktori ti poradia a pomozu.

    skus

    http://www.psik.sk

    http://www.styx.sk

    albo v Rakusku http://www.louis.at

    Najlpsie vsak bude, ked sa nakontaktujes na nejakeho skusenejsieho motorkara pobliz tvojho bydliska. Ten ti pomoze. Priprav sa, ze ak sa chces naozaj a kvalitne obliect, bude to stat okolo 20 000.-

    odpoveď na: Šťastné a veselé #64814
    milan3232
    Účastník (Participant)

    …na pocatku bylo slovo Bozi a zopar svarenych trubek. To ostatni je legrace a pochopi to i ten nejvetsi blbec…

    Veru, uz aj ten bol motorkar a zacal s tym.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 361 až 375 (z celkového počtu 387 )
Advertisement
Advertisement

Partneri