Connect with us

Testy a recenzie

Test Honda NT1100. Ideálny turista? Ako pre koho… 

Publikovaný

on

Test Honda NT1100

Vybrať si turistickú motorku nie je ľahká úloha. Treba myslieť najmä na to, že na jej sedačke bude majiteľ tráviť nekonečné hodiny a kilometre. Na každom detaile záleži. A to tak na dobrom ale najmä na tom zlom, ktorý dokáže pokaziť celkový dojem a zážitok z motorky. Navyše cenovo spadajú turistické mašiny do vyššieho spektra. A tak treba skúšať a porovnávať predtým, než si poviete áno. Marek si preto zobral na paškál novú turistku Honda NT1100. A výsledok? Mrkni na video:

Prečo je NT1100 ideálny cestovateľský stroj…

Honda má v oblasti tourerov obrovské skúsenosti (asi ako v každej triede, že…) keď vyrábala stroje ako Deauville ale najmä úžasný Pan European. A preto sa čakalo na novinku v tejto oblasti s Háčkom v logu. Po úspechu znovuoživenej Africa Twin sa dalo čakať, že podobný recept sa objaví aj tu. A aj objavil, keďže obe motorky zdieľajú niekoľko kompomentov, napríklad rám a motor.

Z Afriky bola ponechaná výborná vzpriamená pozícia jazdca. Avšak NT je, čo sa komfortu týka, ešte ďalej. Napomáha tomu aj vycibrená aerodynamika kapotáže, ktorá chráni oboch cestovateľov. Ako doma sa budete cítiť aj pri ovládaní motorky (vrátane displaju a tej toľko diskutovanej „kocky“ pri ľavej ruke, ktorá navyše nie je podsvietená). Príjemný podvozok a výborné sedadlo (820mm nad zemou) ako keby dávali iba korunu tomu všetkému. Toto je naozaj hltač kilometrov.

Ak to myslíte s cestovaním vážne, určite si dokúpte aj originál Honda príslušenstvo Voyage sada za 1500 EUR (hmlové svetlá, horný top box, vnútorná taška, komfortné sedačky, komfrortné stupačky spolujazdca a perfektný tankvak na nádrž).

…a prečo nie je

Celkom úprimne, sú to veci, ktoré sú viac subjektívne, ale zhodli sme sa na tom viacero motorkárov pri debate o tomto stroji. Takže začnime srdcom mašiny, teda jej motorom. Pochádza z „Afriky“ kde je výborný a pre potreby NT1100 bol ešte viac vyšlachtený. Ale pocitovo by sa nám sem hodil viac štvorvalec. Bude to aj tým, že si stále pamätáme na Pan European so svojím krásnym V4 motorom (vo výrobe 2002–2013). Ale áno, chápeme, náklady na vývoj kompletne novej mašiny by sa dnes nemuseli zaplatiť. Aj preto tu máme napríklad reťaz a nie kardan.

Ďalšia vec je automat DCT. Niektorým dokonale vyhovuje, avšak sú situácie, keď sa prejavujú jeho slabšie stránky, ako keby nevedel čo mať zaradené (viď video). Navyše pridáva 10kg k hmotnosti a vyše 1000 eur ku konečnej cenovke. Čiže ak ho nutne nepotrebujete, radšej berte manuál a investujte do Voyage sady na cestovanie.

Redakciu oblieka MotoZem.sk

Klady a zápory Honda NT1100

+ veľmi pohodlný stroj– automat s týmto chovaním nebude po chuti každému
+ výborná pozícia jazdca– to ovládanie na rukoväti… dokedy ešte?
+ parádna ochrana pred vetrom a vodou– dvojvalec sa až tak nehodí na stroj tejto triedy
+ parádne príslušenstvo Voyage…– dizajn maxiskútru. A to je zlé?

Technické údaje Honda NT1100

motor:1084 ccm, vodou chladený radový 2 valec
vŕtanie a zdvih:92 mm x 81,5 mm
výkon:102 k (75 kW) @ 7,500 o/min
krútiaci moment:104 Nm / 6,250 o/min
prevodovka:6 st manuálna (alebo 6 st. DCT)
pohotovostná hmotnosť:248 kg s DCT (manuál 238 kg)

Fotogaléria Honda NT1100

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri