Connect with us

Alpy-Dolomity 2013 roadtrip na motorke

Publikovaný

on

Všetko to začalo, keď som sa pred tromi rokmi opäť vrátil k motorkám. Ako sa hovorí stará láska nehrdzavie. Po ukončení druhej moto sezóny som začal s nákupom mototuristických a campingových vecí. Jazdenie okolo komína bolo síce fajn, ale chcel som vidieť viac. Po dlhých úvahách padlo jednoznačné “GROSSGLOCKNER!„

Nadišiel deň “D„

Ráno štartujem smer Topoľčany – Nitra – Bratislava. Na hraničnom prechode Berg kupujem diaľničnú známku a zrýchleným presunom pokračujem na Wien – Leoben – Liezen – St.Johan. O 19:00 prichádzam do Zell Am See hľadám camping, ale márne. GPS ukazuje cieľ ale, camping tu nie je. Udávam ďalšiu adresu do GPS camping je už cestou značený, pýtam sa recepčnej či majú voľné miesto, ale odpovedá že nie. Na pulte má rozloženú mapu okolia, na ktorej mi ukazuje ďalší najbližší camping. Po chvíli hľadania dorážam do veľkého campingu. Vonku na terase hrá živá hudba a ja sa pýtam recepčnej či majú voľné. Milá pani odpovedá: „ áno a na koľko nocí? “ vravím jej, že iba na jednu a v duchu si hovorím, že do tretice všetko dobré. Po zaplatení 23€ ma už vonku čaká chlapík s elektrickým vozíkom a doprevádza ma k môjmu miestu pre stan. Hovorím si šup – šup vyzliecť kombinézu, rozložiť stan a vhupnúť pod sprchu, veď dnešných 560 KM bolo tak akurát. Zaspávam plný očakávaní a teším sa na ráno.

Grossglockner ako na dlani

Vstávam pred 7:00 slniečko sa zobúdza so mnou. Robím „kafe“ a raňajky, po hygiene všetko pobalím a hurá na dlho očakávanú GROSSGLOGKNERHOCHALPENSTRASSE. Prichádzam k mýtu a platím 23€ za „Tagescarte“. Po pár metroch zastavujem , fotím prvé fotky a pokračujem ďalej. Cesta sa začína kľukatiť a stúpať. Po pár zatáčkach znovu fotím a kochám sa ešte krásou zasnežených kopcov. Pokračujem ďalej a vychutnávam si cestu na Edelweiss-Spitze 2 571 m .n .m. Po príchode na vyhliadku fotím a kupujem prvé suveníry a pokračujem ďalej. Cestou fotím pozostatky topiacich sa snehových závejov. Po pár kilometroch zastavujem pri štvorkolke z CZ-špz a zisťujem, že Tomáš tiež ide na Grossglockner. Hovorí, že došiel s kamošmi. Oni bicyklujú a on si doviezol na prívesnom vozíku štvorkolku. Dáme spoločnú foto pri vodopáde a ideme ďalej s náramnou zvukovou kulisou Tomášovho ladeného výfuku. Prichádzame na parkovisko a ako prvé si ideme pozrieť expozitúru veteránov áut a motoriek. Pokračujeme na horné parkovisko a odtiaľ máme Grossglockner 3 798 m. n. m. ako na dlani, úžasný pohľad! Fotíme jeden druhého na pamiatku. Obloha bez mráčiku a ako hovorí Tomáš ráno mu Pán domáci povedal, že hlásili v predpovedi dážď. Je čas pobrať sa ďalej. Tomáša idem odprevadiť po parkovisko Hochtor 2504 m. n. m. Dokupujem suveníry a prajeme si šťastné cesty. Otáčam to späť na Lienz-Neusdorf. Cestou ma zastihne predpovedaný dážď, ale ja sa len usmievam lebo dnešný krásny deň mi to už nepokazí. Na prvej križovatke zastavujem a obliekam nepremok od firmy Spark – Fluence za 10€ dobrá voľba. Dúfam, že za malú reklamu ma nikto neukameňuje. V Lienz prestáva dážď a odbočujem na B100 do Oberdrauburg kde odbočujem na B110. V Kotschach nachádzam camping za 15€ s milým personálom a majiteľ je tiež motorkár. Na recepcii dostávam info – letáky okolia a ticket na jedno čapované pivo grátis v záhradnej reštaurácii. Po skvelej večeri zo zásob z domu a chladeným pivečkom začína tichý dáždik, ale neva, ja zaliezam do stanu a moja CBR je zakrytá plachtou. Tak sa nám bude dobre spať.

Smer Dolomity

Ráno vstávam pred siedmou (taká malá choroba z povolania). Slniečko vykukuje, ja raňajkujem, popíjam kafíčko a balím. Vydávam sa povedľa Rakúsko – Talianskej hranice po B111.V dedinke Maria Luggan stojí za návštevu starobylá bazilika. V obchodíku kupujem magnetku a pár žemlí k večeri. Pokračujem smer Sillian. Cesta má občas kozmetické chybičky, ale čo by som dal za také u nás doma. Na radu majiteľa campu tankujem lacnejší benzín v Rakúsku . Pokračujem Toblach kde odbáčam v ľavo na Cortinu de Ampezzo. Tu už mám zaujímavé výhľady na okolité skalnaté bralá. V pravo je Durrenstein 2839 m. n. m. a v ľavo Parco reg.Dolomiti di Sesto po prejdení Cortina d Ampezzo v dedinke Pocol odbočím vľavo smer Pso. Di Giau je fajn že Taliani majú všetky „passá“ značené pri ostatných návestidlách a vždy je to hnedá tabuľka s bielym písmom. Cesta sa kľukatí a ja stúpam po kvalitnom asfalte až k reštaurácii pred ktorou stojí motorkársky totem. Fotím a pokračujem ďalej do Caprile Pso. Di. Fedaia. Pri jazere fotím obrovskú Marmoladu 3 433 m. n. m. Ďalej cez Pso. Pordoi kde premáva kabínková lanovka. Ja len fotím a vychutnávam si more zákrut na prázdnej ceste. Prechádzam cez Andráz do Pso. Di.Falzarego. Zastavujem na malé občerstvenie. Na budove so suvenírmi visí staručká čezeta a predáva sa tu u nás zákonom chránený kvietok Plesnivec. Ale je čas ísť späť. Prechádzam preplnenou Corinou d Ampezzo spať na Sillian a odtiaľ už hľadám cestou camping. Je najvyšší čas zložiť kostru. V Oberasslingu vidím tabuľku camping 3 KM, no len či bude voľné. Po chvíľke hľadania tabuľky dorážam do areálu. Na recepcii pri vypĺňaní formalít prichádza motorkársky pár a lámavou nemčinou sa pýtajú na nocľah. Po chvíľke zisťujem, že je to Klára a Radek z Prahy a idú z Pso. Keď pani vidí, že sa rozprávame sama navrhuje jedno miesto pre naše dva malé stany, takže mám noc za 7€. Pri rozbaľovaní stanov počujeme detský krik a čľapot vody, Klára s úsmevom na tvári hovorí, že za malým kaštieľom v ktorom sú v suteréne sprchy a toalety je bazén. Tak po rýchlom postavení príbytkov sa s Radkom viac tešíme na bazén ako na večeru. Po pol hodine čvachtania dávame večeru zo svojich zásob a ideme na chladené čapované pivko pri ktorom sedíme a plánujeme spoločnú trasu smerom domov.

Budúci rok sa vrátim

Ráno vstávam bez budíku o 6:00 raňajky – kafčo a balíme. Sme dohodnutí smer Matrei a ďalej Zell am See. V Lienz tankujem a pokračujeme svižným tempom až k platenému tunelu. Dopravné značky upozorňujú, že tunel je zatvorený lebo sa naň zosypal veľký kus svahu. Po naštudovaní mapy sme museli späť do Lienz a odtiaľ peknou cestou do Spital. Tam nám spoločná cesta končí a popriali sme si šťastné cesty. Oni pokračovali smer Salzburg a ja zrýchleným presunom na Villach –Klagenfurt – Wr. Neustadt – Bratislava – Hlohovec. Do garáže v Topoľčanoch som dorazil o 18:30. A celkové moje dojmy z prvej moto dovolenky? Sú veľmi pozitívne. Spoznal som nových ľudí, videl mnoho nových miest, ktoré som videl veľa krát na fotkách ale v skutočnosti je to oveľa oveľa krajšie. Budem rád ak sa tam v budúcom roku vrátim a budem spoznávať krásu Alp a Dolomitov. Celkovo prejdené – 1 760 km. Spotreba – 5,1 l/100km. Benzín – 89,25 l – 135,40 €. Diaľničná známka Rakúsko – 5 €. Prejazd Grossglockneru – 23 €.

bludar

Grossglockner 3798 m. n. m.